خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری خبر داد:

تغییر شکل رژه روز ارتش/رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۹۱

معاون هماهنگ کننده ارتش از تغییر رژه سراسری یگان های ارتش و تبدیل آن به رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار سیاری در نشست خبری که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در ستاد ارتش برگزار شد با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)، افزود: مراسم ۲۹ فروردین سالروز بزرگداشت ارتش و رژه نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۸ تا به امروز با رژه در تهران و مراکز استان‌ها برگزار می‌شد که هدف از آن ارائه و نمایش قدرت نیروهای مسلح و اطمینان دادن به مردم ایران اسلامی نسبت به آمادگی و توان رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارائه هشدار لازم به دشمنان کشور بود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه و گسترش ویروس کرونا در کشور، گفت: بنابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و بنابر تدبیر فرمانده کل ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح و تصویب مقام معظم رهبری  و فرماندهی معزز کل قوا، ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال طرح جایگزین رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در سراسر کشور را انجام می‌دهد که در این طرح همانند گذشته و با قدرت و توان بیشتر یگان های آجا در سراسر کشور به کمک سامانه بهداشت و درمان کشور خواهند آمد و با ضدعفونی شهرها و روستاها و ایجاد تخت های بیمارستانی بیشتر در راستای مقابله با کرونا اقدامات لازم را انجام می دهد.

دریادار سیاری همچنین با اشاره به مأموریت اصلی ارتش در حفظ توان دفاعی و امنیت کشور، گفت: گسترش ویروس کرونا در کشور تأثیری بر توان دفاعی ارتش نداشته و ما با رعایت اصول بهداشتی توانسته‌ایم به بهترین شکل ممکن مأموریت‌های خود را انجام دهیم به نحوی که ارتش از همان ابتدا و حتی قبل از شیوع ویروس کرونا  وارد عمل شد و کمک‌های لازم را انجام داد و در حال حاضر نیز در صحنه است. اما ارتش مسئولیت دفاع از کشور را نیز برعهده دارد و در کنار مسئولیت اصلی خود یعنی دفاع از کشور و تأمین امنیت، ظرفیت‌های درمانی خود را به میدان خدمت رسانی به مردم عزیزمان آورده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه به جزئیات طرح رژه خدمت با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» پرداخت و گفت: ما در راستای اهداف ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات بسیار گسترده‌ای را به مناسبت روز ارتش، از ۲۰ فروردین به بعد آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهیم داد و خدمات گسترده‌ای به مردم می‌دهیم به نحوی که اقدامات خدماتی و بهداشتی ما در این روزها افزایش چشمگیری خواهد داشت و ما با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» بحث ضد عفونی کردن محله‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق محروم و اختصاص تخت‌های بیمارستانی و امکانات بهداشتی بیشتر انجام می‌دهیم.

وی همچنین به بیست و یکمین سالگرد شهادت شهید سپهبد صیاد شیرازی نیز اشاره کرد و گفت: ما امسال مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی را مانند سال‌های گذشته نخواهیم داشت و ان شالله با کمک اصحاب رسانه به تبیین بیشتر شخصیت این شهید بزرگوار خواهیم پرداخت و برنامه های گوناگونی را ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعبیه کرده است که شاهد آن از رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش در این باره تصریح کرد: در طرح جایگزینی که به تدبیر فرمانده ارتش و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح جهت گرامیداشت سالرزو شهادت شهید صیاد شیرازی در نظر گرفته شده است، «برزگداشت سپهبدهای اخلاص» را خواهیم داشت.

وی در توضیح این طرج جایگزین گفت: اولین شهید سپهبد ما شهید قرنی است که در سال ۵۸ شهید شده است و بیست سال بعد سپهبد صیاد شیرازی به شهادت رسید و بیست سال بعد از آن هم در سال ۹۸ سردار سلیمانی به شهادت رسیدند. هر سه سپهبد ما انسان‌های مومن ایثارگر و شهادت طلب بودند، به همین دلیل امسال طرح سپهبدهای اخلاص اجرا خواهد شد که  هدف از این طرح نیز ایجاد همدلی و هماهنگی بین همه نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز