خبرگزاری کار ایران

نماینده قائمشهر در گفت‌وگو با ایلنا:

مردم در روز طبیعت از حضور در اماکن عمومی اکیدا خودداری کنند/ ستاد مقابله با کرونا در قیاس با برخی کشورهای توسعه یافته عملکرد بهتری داشته است

asdasd
کد خبر : ۸۹۲۹۶۷

یک نماینده مجلس، گفت: همکاری مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر شده است و امیدواریم در روزهای پیش‌رو تداوم یابد تا شاهد کنترل روند شیوع کرونا باشیم.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص لزوم همکاری همه نهادهای در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و مقابله با کرونا گفت: من با اجرای این طرح موافقم و فکر می‌کنم به خوبی در حال اجرا است، همچنین همه‌ دستگاه‌های دیگر مانند قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی با دولت همکاری دارند و دولت در این مسیر تنها نیست.

وی ادامه داد: اجرای این طرح لازم بود اما آقای رئیس‌جمهور در خصوص اجرای آن کمی تامل داشت که البته علت این امر هم اثرات اجرای این طرح بر اقتصاد بود که البته مساله شیوع کرونا تا این لحظه در اقتصاد ما اثرات قابل توجهی داشته است.

رضیان در خصوص هجمه‌ها علیه دولت، اظهار داشت: به نظر در اجرای این طرح و همچنین مقابله با کرونا خوب عمل شده است اما بعضی‌ها متاسفانه دنبال این هستند که به هر کیفیت و بهانه‌ای دولت را تخریب کنند و این مساله خوب نیست چراکه شرایط امروز کشور به گونه‌ای نیست که به دنبال مقاصد سیاسی باشیم و این درست نیست البته در گذشته هم مواردی بوده که افرادی در شرایط حساس به دنبال اهداف سیاسی بودند.

وی ادامه داد: علیرغم این شرایط، اعتقاد من این است که کسانی که در حال تصمیم‌گیری و کار هستند، علی‌الخصوص دولت باید مسیر خود را ادامه دهند و به عقیده‌ من مجموعه کارها در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهایی که امکانات بیشتری نسبت به کشور ما داشتند و حتی تحریم هم نبودند، بهتر پیش می‌رود. ما در این خصوص تاکنون خوب عمل کردیم و بیماری در حال کنترل است و این طرح فاصله‌گذاری اجتماعی باید با حفظ کرامت و حرمت مردم اجرا شود.

نماینده مردم قائمشهر در خصوص تدابیری که پیرامون اجرای این طرح باید اندیشیده شود، اظهار داشت: به نظرم لازم است برای کمک به کسانی که در جریان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوع کرونا از جهت معیشتی با مشکل مواجه شدند، دقت و توجه بیشتری صورت گیرد، این مساله اکنون یکی از پرتکرارترین دغدغه‌هایی است که با ما مطرح می‌شود.

رضیان همچنین ابراز داشت: از طرفی باید توجه داشت که در بحث درمان و کارهایی که وزارت بهداشت باید انجام می‌داد، کارها به خوبی صورت گرفت و کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم به خوبی تامین شد.

وی در واکنش به برخی انتقادات علیه دولت، با تاکید بر پرهیز از مطرح شدن مسائل جناحی و سیاسی در خصوص بحران کرونا، خاطرنشان کرد: با فضایی که در کشور به وجود آمده و یک همدلی میان همه دستگاه‌های مختلف ایجاده شده است امیدواریم آن‌هایی که اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند در این شرایط حساس منافع ملی را در نظر بگیرند، اما متاسفانه هیچ گاه این دوستان چنین رفتاری نداشتند و در همه مقاطع هم سعی می‌کردند از هر فرصتی برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

نماینده قائمشهر و سوادکوه در ادامه‌ این گفت‌وگو در خصوص میزان همکاری مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان داشت: حس می‌کنم در روزهای اخیر شرایط تا حدی نسبت به هفته گذشته یا هفته‌های گذشته بهتر شده است و مردم همکاری خیلی بیشتری با این طرح دارند، چرا که تا پیش از آن برخورد جدی صورت نمی‌گرفت اما نقطه اوج این مساله روز طبیعت است که اگرچه دولت حضور در پارک‌ها را ممنوع و آن‌ها را تعطیل اعلام کرده اما امیدواریم که شاهد همکاری مردم باشیم و از حضور در اماکن عمومی اکیدا خودداری کنند چرا که مکان‌هایی با جمعیت زیاد می‌تواند محلی برای انتقال گسترده و شیوع ویروس کرونا باشد. برای مثال من در روزهای اخیر برای کاری به تهران رفته بودم، در مسیر برگشت دیدم که جاده‌های شمال واقعا خلوت شده است یعنی ترددی وجود نداشت، در نتیجه احساس می‌کنم مردم در برخورد با مساله جدی‌تر شده‌اند و به هشدارها توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: البته باید گفت هستند کسانی که هنوز جدی نگرفته‌اند و احساس می‌کنند تا وقتی این مساله دامنگیر آن‌ها نشود، اتفاقی رخ نمی‌دهد لذا از همه‌ این افراد و همچنین مردم مازندران می‌خواهم توجه بیشتری به تذکرها و هشدارهای اعلام شده به ویژه در روزهای تعطیلات نوروزی و روز طبیعت داشته باشند. همچنین مردم هر منطقه باید خود نیز موارد و توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند، به طور مثال اکنون در مازندران احساس می‌کنم تعطیلی بازارها به طور جدی اتفاق نیفتاده است. در مجموع با توجه به این که در میان همه‌ دستگاه‌های مختلف اجماع خوبی ایجاد شده و خوب عمل می‌کنند، اگر مردم جدی بگیرند روند کنترل بیماری و کاهش ابتلا آمار بهتری خواهد داشت.

رضیان در خصوص لزوم تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق خوبی است و با توجه به استقبالی که مردم از این طرح داشتند تاکنون جواب هم داده است اما یک مشکل وجود دارد و آن فضای کسب و کار است، بیشترین نگرانی که اکنون وجود دارد مساله فضای کسب و کار است به ویژه خیلی از مشاغلی که در این ایام نتوانستند فعالیت داشته باشند و آسیب زیادی از این حیث دیدند، چرا که به دلیل فضای عمومی و اجتماعی که ایجاد شد، امکان تامین معاش فراهم نبود.

وی گفت: غیر از این دغدغه مساله مهم دیگری وجود ندارد و این‌که برای از بین بردن کرونا باید این طرح اجرا می‌شد مورد پذیرش همه است، اکنون چند روز از آغاز طرح می‌گذرد اما شاید نیاز باشد که تا دو هفته ادامه پیدا کند تا بتوانیم آثار و نتایج آن را در کاهش شیوع کرونا ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز