خبرگزاری کار ایران

اکبری در گفت‌وگو با ایلنا:

قوه قضائیه به تسهیل اجرای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» کمک کند/ به وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا اعتماد کنیم/ معاندان هیچ‌گاه نکات مثبت را نمی‌گویند

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۷۹۸

یک نماینده مجلس گفت: قوه قضاییه در زمانی که ضرورت ایجاب می‌کند باید به صورت قهری با متخلفان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برخورد کند.

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ضرورت اعتماد به آمارها و اقدامات ارائه شده نظام بهداشت و درمان در این روزها که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، گفت: وزارت بهداشت و درمان و متصدیان و مسئولان زحمات خودشان را می‌کشند و ما باید به آنها اعتماد کنیم؛ چراکه در سایه اعتماد و همدلی است که می‌توانیم این روزهای سخت را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم شیراز درباره ضرورت مقابله با فرافکنی و دروغ پردازی ضد انقلاب و معاندان بیان کرد: صحبت‌هایی در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود که گاهی اوقات یک کلاغ و چهل کلاغ است و ما نباید به اینگونه اخبار که مبنایی ندارند توجه کنیم و اعتماد داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌هایی هستند که هیچگاه نکات مثبت و اقدامات سازنده‌ای که صورت گرفته است را نمی‌گویند و همه نکات منفی را بزرگ‌نمایی می‌کنند و این گونه به مخاطب القا می‌کند که هیچ کاری صورت نگرفته است.

 اکبری در خصوص ایجاد همدلی و یکصدایی در شرایط فعلی میان مردم و مسئولان به جای حمله به قوه مجریه، گفت: تصمیماتی که گرفته می‌شود اگر اشکال هم داشته باشد باید اجرایی کنیم، چراکه برای سلامتی خود ما اتخاذ می‌شود.

 وی با بیان این که در دنیا گفته می‌شود عبور از این بیماری با مشارکت مردم صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این نکته را باید جدی بگیریم. مردم باید از آمدن به خیابان‌‌ها، مسافرت‌های غیرضروری و رفت و آمدهایی که موجب انتقال ویروس می‌شود، خودداری کنند. خوشبختانه بخش عمده‌ای از جامعه ایران این مسائل را رعایت می‌کنند و باید گله را از آن بخش کنیم که نه تنها توجه به آنچه که گفته می‌شود نمی‌کند بلکه به راحتی در هر جایی که دلشان می‌خواهد تردد دارند.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاید این افرادی که امروز به مسافرت می‌روند و یا رفت و آمد می‌کنند خودشان ناقل باشند و جاهای دیگر را آلوده کنند ما باید به اطلاعاتی که وزارت بهداشت و درمان می‌گوید توجه کنیم چرا که مرجع تصمیمات رسمی کشور هستند.

وی درباره اینکه ورود قوه قضاییه به روان‌سازی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چه کمکی می‌کند، گفت: همه ارکان نظام باید حضوری فعال در اجرای این طرح داشته باشند و این را جزو وظایف ذاتی‌شان قرار دهند که منافع مردم از منافع شخصی مهم‌تر است.

اکبری گفت: قوه قضاییه زمانی که ضرورت ایجاد می‌کند باید به صورت قهری برخورد کند و به اعتقاد من باید به این ماجرا ورود داشته باشدو با خاطیان برخورد کند.

وی ادامه داد: نباید به خاطر منافع کوتاه‌مدت عده‌ای معدود سلامت کل جامعه را به خطر بیندازیم، ممکن است افرادی ضرر کنند اما نگاه ما باید به کل جامعه باشد.

این نماینده مجلس شورای تاکید کرد: ما باید منافع کل کشور را در نظر بگیریم اینکه روزهایی که  بیماری بگذرد ما می‌توانیم ضررهای اقتصادی را جبران کنیم اما آیا ضررهای جانی را می‌توانیم برگردانیم؟ قطعاً قوه قضاییه باید برای سرعت دادن به بهبودی چنین وضعیتی ورود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز