خبرگزاری کار ایران

بیانیه ستادحقوق بشر به مناسبت گرامیداشت روز پاسدار

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۶۴

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز پاسدار بیانیه‌ای صادرکرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجلعهم الوارثین»

در تقویم انقلاب اسلامی، سوم شعبان المعظم، مقارن است با بزرگداشت انسان­‌هایی که همه­‌ی وجود خود را وقف صیانت از کیان انسانیت و بشریت به­ طور عام و مردم منطقه و ملت ایران به­ طور خاص کرده‌­اند. استقلال، آزادی، عزت و عظمت ملت ایران مدیون فداکاری، ایثار، مجاهدت و جان‌فشانی پاسدارانی است که سربازی در مکتب سیدالشهدا علیه السلام، بزرگ­ترین افتخار و والاترین امتیاز آن‌ها است.

نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس قانون اساسی، نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است، انقلابی که به تصریح همین قانون حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفان بر مستکبران است، لذا اگر تا چند سال قبل تصور می­ شد که فقط آسایش و آرامش و امنیت مردم ایران مرهون تلاش خستگی­ ناپذیر پاسداران انقلاب اسلامی است، اما امروز همگان، حتی دشمنان انسان و انسانیت نیز اذعان دارند که مقابله‌­ی مؤثر با تروریسم دولتی و تروریسم تکفیری در غرب آسیا، مرهون راهبری، رایزنی و تلاش و مجاهدت پاسداران انقلاب اسلامی در بسط شعور "مقاومت" در میان ملت­‌های منطقه است؛ شعوری که به­ واقع برآمده از شعار همیشه­‌ی زنده­‌ی "هیهات منا الذله" امام حسین علیه السلام است.

چهار دهه تلاش و مجاهدت پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه­‌های مختلف دفاع، امنیت، تولید و سازندگی، الگویی جدید از حکمرانی شایسته را با الهام­‌گیری از "مدیریت جهادی" عرضه کرد که هیچ کمبودی مانع از حصول نتیجه و هیچ مشکلی سد راه عزم راسخ یک ملت برای تحقق پیشرفت همه‌­جانبه نخواهد بود.

خودباوری و خوداتکایی مردم منطقه از جمله ملت­‌های فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق در مواجهه‌­ی موفق با اشغالگری، تجاوزگری، آشوب­‌طلبی و تنش‌­آفرینی مرهون مجاهدت پاسدارانی است که سربازی در سایه­‌ی فرمانده قهرمانی، چون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، بزرگ­ترین فخر و والاترین شرف آن‌ها است.

پاسداران انقلاب اسلامی، نه تنها با تحقق "حق امنیت ملت ایران" زمینه ­ساز تحقق سایر حقوق و آزادی­‌های عمومی آن‌ها شدند، بلکه در موارد متعدد مستقیماً برای دستیابی ملت ایران به "حق آسایش و آرامش" و "حق سازندگی و پیشرفت" و حتی "حق بهداشت و سلامت" وارد میدان شده تا جایی که همان­‌سان که زیبنده­‌ی توصیف به "مدافع امنیت" بودند، صفت "مدافع سلامت" را نیز برازنده­‌ی خود کردند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی­داشت یاد و شهدای پاسدار و تکریم خانواده­‌های معظم ایشان، سال­روز میلاد امام حسین علیه­السلام را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده­‌ی بزرگ پاسداران انقلاب اسلامی در گستره­‌ی امتداد تششع نورانی انقلاب اسلامی تبریک عرض نموده و به پاس تلاش­‌ها و مجاهدت­‌های ایشان در صیانت از حقوق ملت ایران و پاسداری از کرامت انسانی، توفیقات روزافزون عزیزان پاسدار را در تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی برای "ایجاد تمدن نوین اسلامی" و "آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه" از درگاه ایزد متعال مسألت می ­نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز