خبرگزاری کار ایران

حمایت ایران از طرح دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۹۳۴

وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای از ایده دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان حمایت کرد.

به گزارش ایلنا، وزارت امور خارجه با صدور بیانیه‌ای از ایده دبیرکل سازمان ملل متحد در اجرایی شدن آتش بس سراسری در افغانستان حمایت کرد.

در این بیانیه آمده است: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران  به دلیل همسایگی با افغانستان و حضور میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در ایران از چهل سال پیش تا کنون با شرایط حاضر افغانستان بیشترین شناخت را دارد از اجرایی شدن ایده دبیرکل در برقراری آتش بس سراسری در افغانستان حمایت نموده و از تمام گروه‌های مسلح در این کشور می خواهد با تصمیم شجاعانه خود در قبول آتش بس سراسری در افغانستان و ایجاد محیطی امن برای مبارزه با ویروس کورونا فصل نوینی را در تاریخ افغانستان بگشایند.  

متن کامل بیانیه وزارت امور خارجه بدین شرح است:

جمهوری اسلامی ایران خود را با ایده نیک جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در اعلام آتش بس جهانی در همه جنگ‌ها و پرداختن به مبارزه با ویروس کورونا که بی رحمانه تمام انسان‌ها را بدون توجه به نژاد، جنس، سن، قوم و مذهب مورد حمله قرار داده است، شریک می داند.  

از آنجا که جمهوری اسلامی ایران  به دلیل همسایگی با افغانستان و حضور میلیون‌ها مهاجر افغانستانی در ایران از چهل سال پیش تا کنون با شرایط حاضر افغانستان بیشترین شناخت را دارد از اجرایی شدن ایده دبیرکل در برقراری آتش بس سراسری در افغانستان حمایت نموده و از تمام گروه‌های مسلح در این کشور می خواهد با تصمیم شجاعانه خود در قبول آتش بس سراسری در افغانستان و ایجاد محیطی امن برای مبارزه با ویروس کورونا فصل نوینی را در تاریخ افغانستان بگشایند.  

جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد می خواهد  نیک اندیشی خود در برقراری آتش بس را با ابتکاری خاص در پیدا کردن پایه و اساسی محکم برای گفتگوهای بین الافغانی و حل مسایل سیاسی موجود در افغانستان تکمیل نماید.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در طرح های سیاسی که به ابتکار سازمان ملل متحد برای حل مسایل افغانستان پس از اجرایی شدن آتش بس سراسری پیشنهاد خواهد شد، اعلام می دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز