خبرگزاری کار ایران

بخشنامه معاون عمرانی وزارت کشور به استانداری ها در پی اعلام پیش‌بینی فعالیت سامانه‌های بارشی از روز پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۵۶۵

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با صدور ابلاغیه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداریها بر ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام در اقدامات و تمهیدات لازم از سوی مجموعه شهرداری و دهیاری ها در زمینهٔ مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعال شدن سامانه های بارشی و وقوع سیلاب طی روزهای آتی در ایام تعطیلات نوروز تاکید نمود.

به گزارش ایلنا،  در بخشنامه مهدی جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اقدامات معاونین عمرانی استانداری‌ها صرفاً ناظر بر گزارش خسارتها نباشد و تدابیر پیشگیرانه را با جدیت اتخاذ نمایند؛ ضمن اشاره به  لزوم ارتقاء آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرها و روستاها و پیرو اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی از روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه در بخش عمده‌ای از استان‌ها به ویژه نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و بروز خسارت در فضاهای شهری و روستایی، بر اتخاد تدابیر و تمهیدات لازم در این زمینه تاکید نمود.

معاون عمرانی وزیر کشور در این بخشنامه خواستار حفظ و ارتقاء آمادگی و حضور مؤثر و مداوم کلیه معاونین، مدیران و رؤسای سازمان‌های ذیربط شهرداری‌ها ودهیاری‌های تابعه در ایام تعطیل برای مقابله با حوادث احتمالی شده است.  

جمالی نژاد همچنین بر بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در شهرها و روستاها و انجام اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهرداری و سایر سازمانهای خدمات رسان به ویژه سازمان آتش نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری تاکید نموده است.

بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهرها و روستاها از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آبهای سطحی و بازدید از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهرها و روستاها به ویژه پل ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها و مسیل های عبوری، از دیگر موضوعات بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر پیش بینی فضای مناسب برای افراد فاقد سرپناه و کارتن خواب با لحاظ شرایط بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر به ویژه کرونا ویروس تاکید نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز