خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند « جهش تولید» مطلوبی در کشور ایجاد کنند/ سفارت‌خانه‌ها، بخش معاونت دیپلماسی را فعال کنند

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۴۳۲

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: برای ایجاد جهش و رونق اقتصادی بایداز ظرفیت جوانان و شرکت‌های دانش بیان استفاده کرد.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگا ایلنا، درباره نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهش اقتصادی، گفت: حدود ۸ سال است که شعارهای سال‌مان مبنی بر حوزه تولید و رشد اقتصادی کشور است. نام گذاری امسال هم در تداوم نام‌گذاری سنوات قبل است.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه رونق و جهش اقتصادی تاکید و خواسته عمومی است و هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در شعارهای سال مطرح می‌شود و ابتدای هر سال هم قوای سه‌گانه، سایر نهادهای دولتی و شبه دولتی حرکت‌های در غالب سیمنارها و ابلاغ سیاست‌ها انجام می‌دهند اما هنوز به آن چیزی که مطلوب و هدف گذاری ۲۰ ساله نظام و انتظارات مردم است نرسیده‌ایم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان این‌که بعضی از این نرسیدن‌ها عوامل بیرونی داشته است و به نوعی شاید حوزه سیاست‌گذاری ما کمتر به این موارد پرداخته و بعضی‌ها هم شاید به دلیل عدم استفاده از توانمردم کشور بوده است، عنوان کرد: ما امروز مشاهده می‌کنیم مردم در تمامی صحنه‌ها حضور دارند؛ مخصوصا در این شرایط سخت و مقابله با ویروس کرونا اگر توفقیاتی حاصل می‌شود بیشتر به فرهنگ و رفتار مردم باز می‌گردد. امروز خیرین، کادر درمانی و  مردم به مدد نظام آمده‌اند تا از این شرایط عبور کنیم.

وی یادآور شد: ما در شرایط سخت تحریمی که قرار داریم که بواسطه‌اش مشکلات اقتصادی ایجاد شده  است، همچنین یک بحران در این چندماه اخیر گریبان‌گیر ما و دنیا شده است و به حوزه‌های اقتصاد لطمه‌های بزرگی زده است.

حسینی با اشاره به لطمات کرونا به کسب‌ و کارها، گفت: کسب و کارهای کوچکمان در این شرایط سخت اقتصادی نگاه‌شان به شب عید بود؛ چرا که باتوجه به تحویل سال و شرایطی که زمان پایان سال وجود دارد و یک فعل و انفعالاتی صورت می‌گیرد، مردم خرید‌های انجام می‌دهند؛ برای همین چشم امید کاسب‌های خرد و کوچک به همین خریدهای مردم بود که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا همه‌شان تعطیل شدند و لطمه‌هایی به اقتصاد خرد ما وارد شد.

وی ادامه داد: لذا برای جبران و جهش تولید سه قوه و نظام جمهوری اسلامی باید چند کار را انجام دهند، نخست آن که اعتماد به مردم و بخش خصوصی صورت گیرد و از حضور شبه دولتی‌ها و دولتی‌ها در تولید پرهیز شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ما چندین سال است که مطرح می‌کنیم دولت کوچک شود اما هرجا که این سخن به میان می‌آید همواره مشاهده می‌کنیم دولت و شبه دولتی‌ها و کسانی که نگاه مدیریت دولتی دارند شروع به فعالیت می‌کنند! ما هیچ وقت اجاره ندادیم خلاقیت‌های جوانان که در بیانیه گام دوم انقلاب هم رهبری به این فرصت خوب اشاره شده است، به میدان بیاید.

وی تاکید کرد: اگر از ظرفیت جوانان برای سیاست‌گذاری‌های جدیدمان خوب استفاده کنیم، قطعا می‌توانیم جهش بسیار خوبی در رونق تولید داشته باشیم.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای این کار مجلس شورای اسلامی باید ریل‌گذاری کند که اولین کار مقررات زدایی است؛ چرا که مقررات و قوانین موجود ما دست و پاگیر است و برای ایجاد بهبود فضای کسب و کار در کشور باید تصحیح شوند.

وی ادامه داد: به زودی جلسه علنی حضوری را در مجلس خواهیم داشت تا  بتوانیم در این زمینه یک تصمیم‌گیری جدی داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از مقررات‌زدایی و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای ایجاد کسب و کار بهتر بخصوص برای جوانان کشور و همچنین استفاده بهینه از سرمایه‌های کشور و ابزارهای بازار سرمایه برای ایجاد ایده‌ها و خلاقیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تجریباتی که شرکت‌های  دانش بیان در این چند ساله به توجه شرایط خاص کشور ایجاد کردند بسیار قابل استفاده هستند ما می‌توانیم آنان را به تولید انبوه برسانیم و از ظرفیت‌شان برای کاهش صادرات و افزایش واردات استفاده کنیم.

نماینده مردم تفریش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش وزارت خارجه در بازگشایی مرزهای واردات، بیان کرد: در حوزه صادرات به خصوص دیپلماسی بین‌المللی و وزارت امورخارجه ما باید شرایط لازم را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته بیان کردیم در هر سفارت‌خانه ما باید یک معاونت اقتصادی تشکیل دهند تا آن معاونت اقتصادی بتواند شرایط لازم را برای صادرات تولید مازاد در کشور به کشورهایی که نیاز دارند فراهم کند تا ما هم بتوانیم در این زمینه قدم‌های بهتری را برداریم و بتوانیم ضریب بیکاری را پایین بیاوریم و در معیشت مردم تغییر ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز