خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

سختی‌های سال ۹۸ باید پیش روی ما باشد تا بتوانیم در راستای جهش تولید قدم برداریم/ تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۸۶۲

یک نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند البته ابتدا باید موانع آن را که همان تحریم‌ها است، کنار بزنیم.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نام‌گذاری سال جدید به نام‌ «جهش تولید» گفت: نام‌گذاری سال‌ها در دهه اخیر توسط مقام معظم رهبری در راستای جهت‌دهی به سیاست‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی و نیروهای تاثیرگذار اجتماعی و سیاسی و حوزه دولتی و عمومی را شامل می‌شود، صورت می‌گیرد.

نماینده مردم  ایلام  در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نام‌گذاری سال هدف گذاری برای یک سالی که شروع می‌شود را نشان می‌دهد تا اقدامات به نوعی در مسیر مشخصی پیش برود.

وی ادامه داد: در دنیا تولید یک مولفه کلیدی در رسیدن به توسعه است که صرفاً تولید صنعتی را شامل نمی‌شود؛ بلکه خدمات‌مهندسی، دانش‌های جدید فنی و کارهای خدماتی را هم شامل می‌شود.

میرزایی افزود: سوال اینجاست چگونه می‌توانیم به افزایش و جهش تولید برسیم؟ این کار  آسان نیست و نیاز است وارد یک سری مسائل محتوایی شویم و عمیق نگاه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است وقتی که می‌گوییم تولید سوال می‌شود برای چه چیزی این کار صورت می‌گیرد؟ آن چیزی که تولید را حساس‌تر می‌کند همین سوال است.

 میرزایی بیان کرد: تولید ناخالص ملی بسیار است که در کشورهایی مثل چین و ترکیه بالاست اما ما به خاطر تحریم‌ها نتوانستیم این نوع تولید را زیاد داشته باشیم و در این بخش آسیب‌های زیادی دیدیم که می‌توانیم آنها را احیا کنیم.

وی با بیان این هدف‌گذاری که مقام معظم رهبری انجام دادند در همین راستای افزایش تولید ناخالص ملی است، گفت: باید توجهات، تلاش‌ها و انرژی لازم را صرف این حوزه کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بخشی از تولید باید در داخل مصرف شود و بخش عمده دیگرش باید صادر شود. در حوزه صادرات اگر هدف‌گذاری دقیق نباشد تولید آسیب می‌بیند.

وی یادآور شد: تولید ما سال‌های سال است در راستای جایگزینی واردات بوده و کالاهایی که تولید شده عمدتاً با نگاه به داخل بوده که این باعث می‌شود ما از جریان تجارت بین‌المللی عقب بیفتیم و لازمه جبران این عقب‌ماندگی سر و سامان بخشیدن به تولید است.

میرزایی ادامه داد: صادرات ما امروز با چالش‌هایی مواجه است که حوزه سیاسی باید به کمک بیاید، وزارت خارجه قرار بود بخش دیپلماسی اقتصادی‌اش را فعال کند؛ ولی واقعیت این است که با وجود تحریم‌ها این کار آسان نیست که البته این بدان معنا نیست که دست از کار بکشیم و صبر کنیم تا موانع برطرف شود بلکه خودمان را باید با شرایط منطبق کنیم و جوری این موانع را دور بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم سال گذشته رونق تولید چگونه بوده  و با چه موانعی مواجهه داشته است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سال ۹۸ سال بسیار سختی بود تحریم‌های آمریکا باعث شد اقتصاد ما متوقف شود. مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور اشاره کردند سال سختی را پشت سر گذاشتیم.

 وی تاکید کرد: وزارت خانه‌ها و مدیران به سختی تلاش کردند تا بتوانند مشکلات را کنار بزنند. اعتقادم این است تجربه سال ۹۸ و سختی‌های آن باید پیش روی ما باشد تا بتوانیم در راستای رونق و جهش تولید قدم برداریم.

میرزایی در پایان گفت: البته تمرکز بر جهت تولید به معنای غفلت از سیاست خارجی نیست بلکه باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا موانع سیاسی پیش روی بخش تولید برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز