خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس جدید موانع تولید را از سر راه مردم و تولیدکنندگان بردارد/ باید روابط ایران با کشورهای همسایه تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۷۰۴

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شعار «جهش تولید» ادامه شعار «رونق تولید» است ، تصریح کرد:

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شعار سال ۹۹ که توسط رهبری تحت عنوان «جهش تولید»، نامگذاری شد، گفت: با توجه به اینکه سال ۹۸ به تقاضای رهبری و اعلام شعار سال رونق تولید بود اجمالاً نسبت به آن اجابت صورت گرفت و بخش‌هایی تحرک نشان دادند و وارد عرصه فعالیت و کار بیشتر شدند، همچنین بخش‌ها و کارخانجاتی هم که تعطیل شده بودند مجددا راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه انتخاب شعار سال ۹۹ «جهش تولید» حکایت از این دارد که همان شعار سال قبل دنبال می‌شود چرا که مقداری به ثمر نشسته است، اظهار داشت: باور درست این است که ملت ایران می‌تواند با اتکاء به خود، نگاه به درون و فعال کردن ظرفیت‌های داخلی، مشکلات خودش را حل کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:  در نگاه به بیرون و چشمداشت به بیگانگان این شعار کمک خواهد کرد که ملت عزیز ما با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور ما برای تولید وجود دارد فعال‌تر شوند و رونق تولید را به صورت بیشتری در سال جاری شاهد باشیم.

وی درباره کمکی که دستگاه‌های مختلف کشور می‌توانند به بهبود شرایط تولید داشته باشند، افزود: از ناحیه دولت انتظار رفع موانع می‌رود، چون گاهی اوقات به جای اینکه دولت کمک کند بر سر راه تولید کنندگان مانع ایجاد می‌کند اگر این مانع یا موانع ایجاد شده را برطرف کند تولیدکنندگان ما خود خوب می‌دانند که چگونه باید تولید را پیش ببرند.

وی با تاکید اینکه می‌بایست کاری کرد که صادرات هم تشویق شده و میدان آن باز ،شود، گفت: به ویژه با صادرات به کشورهای همسایه که ارتباط با آنها راحت‌تر صورت می‌گیرد، می‌توانیم وضعیت تولیدی کشور را نسبت به سال گذشته بهبود ببخشیم.

مصباحی مقدم درباره کارهایی که برای افزایش تولیدات می‌توان انجام داد و نقش مجلس یازدهم، بیان کرد: آنچه که بسیار مهم است این موضوع است که ایران ظرفیت بسیار بزرگی دارد، ۸۰ درصد تولید ظرفیت اقتصادی کشور در داخل قرار دارد که باید این ظرفیت داخلی را به صورت بسیار گسترده فعال کرد اگر ظرفیت داخلی این کشور پهناور، پر نعمت و  پر برکت و فعال شود رونق بسیاری را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مجلس آینده نیز باید همین مسیر را دنبال کند و من اطمینان دارم که عزم نمایندگان جدید جزم است که موانع تولید را از سر راه مردم و تولیدکنندگان بردارند و کاری کنند که این ظرفیت‌های عظیم تولیدی در داخل کشور به خوبی به کار گرفته شود.

عضو مجمع تشخیص گفت: می‌بایست روابط ایران با کشورهای همسایه و دوست تقویت شود، به ویژه اینکه اگر بتوانیم بدون استفاده از پول و ارزهای بین‌المللی مبادلات خودمان را با پول دوجانبه ایران و سایر کشورها انجام بدهیم و با افزایش مبادلات می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز