خبرگزاری کار ایران

عباسی در گفت‌وگو با ایلنا:

می‌توان با هوش ایرانی «جهش تولید» ایجاد کرد/ از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان باید استفاده کرد/ برای ایجاد جهش تولید نباید خام فروشی کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۸۶۵۸

یک نماینده مجلس گفت: برای جهش تولید باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد و تولیدکنندگان این بخش مورد حمایت قرار گیرند.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره نام‌گذاری سال ۹۹ به «جهش تولید» گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سال گذشته سال رونق تولید بود و بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی که نیمه فعال بودند و یا تعدیل نیرو داشتند تلاش شد فعال شوند و ظرفیت‌های‌شان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاهد بودیم سال گذشته اتفاقات خوبی  برای رونق تولید رخ داد و شرکت‌های دانش بیان وارد عرصه شدند و یا در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: درست است که در رونق تولید اقدامات خوبی صورت گرفت اما این بدان معنی نیست از همه ظرفیت‌ها استفاده شد چرا که سفره‌های مردم خالی است و درصدی از آ‌ن‌ها در حاشیه نشینی و فقر هستند.

عباسی تاکید با بیان این  که ما کشور ثروتمندی هستیم، گفت: علاوه بر منابع زیر زمینی و نفتی که در کشور وجود دارد منابع انسانی باهوشی داریم که خلاق و مبتکر هستند و ما می‌توانیم از این هوش ایرانی برای جهش تولید استفاده کنیم و تولید کشورمان را رقابت رسانی کنیم.

وی افزود: اگر چنین اتفاقی بیفتد ضمن این‌که ما می‌توانیم مایحتاج کشور خودمان را فراهم کنیم ، می‌توانیم به کشور‌هایی که درخواست و تقاضای تولیدات ما را دارند صادر کنیم که این کار باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز‌ شرکت‌های دانش بیان و فرآورده‌های نانو حرف اول را در دنیا می‌زند ما هم می‌توانیم از حالت سنتی تولیدات بیرون بیاییم و به صورت توسعه یافته حرکت کنیم‌.

وی خاطر نشان کرد: برای ایجاد جهش تولید نباید خام فروشی انجام دهیم. می‌توانیم ظرفیت معادن را به حداکثر برسانیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بخش‌ کشاورزی بسیار ظرفیت داریم که می‌توانیم از آن‌ها بهره‌های بسیاری ببریم و تولید داشته باشیم که صادرات بسیار ارزنده‌ای در بخش داشته باشیم و فرآوردهای تبدیلی خودمان را به کشورهای صادر کنیم همین کاری که در خصوص فرآوردهای لبنی امروز انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: این اتفاقات نشان دهنده این است که ما ظرفیت‌های خوبی داریم که با جهش تولید می‌توانیم رشد شتابنده‌ای به آن‌ها بدهیم.

نماینده مردم رودسر خاطرنشان کرد: باتوانی که در کشور وجود دارد چرا زمین ‌های برنج‌کاری ما باید تبدیل به ویلا شود ؟ چرا در باغات چای در حالی که ۱۰۰ هزار تن نیاز کشور است امروز تنها ۲۰ هزار تن تولید داشته باشیم؟

وی تاکید کرد: باید تولید کنندگان را مورد توجه قرار دهیم تا یک پنجره واحد برای حمایت از آنها باز کنیم نه این‌که تولید کننده را در بروکراسی قرار دهیم تا از تولید پشیمون شود از تولید کردن و دیگر ادامه ندهد.

به گفته عباسی می‌توان از ظرفیت‌های قوای کشور برای تولید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید به بخش‌های خصوصی و تعاونی بیشتر توجه کنیم که متاسفانه این اتفاق کمتر افتاده است و توجه ما بیشتر به شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی بوده است.

عباسی در پایان گفت: اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم رونق تولید ایجاد کنیم. در مجلس هم می‌توانیم با روان سازی قوانین تسهیل‌گری برای تولید ایجاد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز