خبرگزاری کار ایران

خدری در گفت‌وگو با ایلنا:

اشد مجازات برای هتاکان حرمت حرم حضرت معصومه (س) در نظر گرفته شود/ دین اسلام به این حرکات افراطی اعتقادی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۸۴

یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هتاکان حرم حضرت معصومه به اشد مجازات برسند می‌توانیم وهنی که نسبت به دین و مذهب‌مان شده است را جبران کنیم.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره هتک حرمت حرم معصومه (س) توسط عده‌ای از هنجارشکنان گفت: هتک حرمت و حیثت اهل بیت در مشهد مقدس و مخصوصا قم که اتفاق افتاد در کشور اسلامی ما سابقه نداشته است. 

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس دهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به فرهنگ کشورمان چنین چیزی بی‌سابقه است و به عقیده من باید با شدت با هتک حرمت‌کنندگان امامان و معصومین برخورد کرد چرا که از لحاظ قانونی جرم اتفاق افتاده است و می‌طلبد دستگاه قضایی با این هنجارشکنان مبارزه کند. 

وی خاطرنشان کرد: هتک حرمت و حیثت حرم حضرت معصومه (س) باعث می‌شود فتح بابی برای کارهای دیگر باز شود و بازهم تاکید می‌کنم تا به امروز در کشور ما چنین اتفاقی را به یاد ندارم افتاده باشد. 

خدری با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور بیان کرد: امروز بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، با توجه به دستور مقام معظم رهبری، ستاد مبارزه با بیماری کرونا و قرارگاه ملی مبارزه با این بیماری نباید تجمعی صورت گیرد و کسانی که واقعا ادعا دارند مذهبی هستند باید از این دستورات پیروی کنند. 

وی تاکید کرد: افرادی که نسبت به حرم حضرت معصومه (س) هتک حرمت انجام دادند افراد تندرو و افراطی هستند که معتقدم خودسرانه دست به این کار زدند که اگر جلوی این‌ها گرفته نشود به نظر من راه را برای دیگر اقدامات خودسرانه باز کرده‌ایم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید قوه قضائیه و دادستانی به این پرونده ورود کنند و اشد مجازات برای این افراد در نظر گرفته شود تا برای دیگران درس عبرت شود. 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه باتوجه به این‌که بیماری کرونا اپیدمی شده است و جهان حرکات عکس‌العمل‌های کشورهای درگیر را رصد می‌کند این حرکت علاوه بر این‌که  هتک حرمت شیعه  است؛  باعث می‌شود  دستورات شدیدی که دین ما نسبت به رعایت بهداشت و نظافت داده  و می‌گوید نظافت جزئی از ایمان است، دیده نشود. 

خدری تاکید کرد: دین اسلام به این حرکات افراطی اعتقادی ندارد و این کارها بازتاب بسیار منفی از دین ما بخصوص مذهب شیعه دارد و ما باید با مجازات متناسب نشان دهیم این افراد جدای از دین و مذهب ما خود سرانی هستند که خودشان دست به اقدام زدند. 

وی در پایان گفت: اگر این افراد به اشد مجازات برسند می‌توانیم آن وهنی که نسبت به دین و مذهب‌مان شده است را جبران کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز