خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه یوسی‌ال‌اِی آمریکا:

تحریم‌ها علیه تهران در شرایط شیوع کرونا بی‌رحمانه و خطرناک است/ تجهیزات پزشکی فورا باید به ایران ارسال شود

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۵۱۳

استاد علوم سیاسی دانشگاه یوسی‌ال‌اِی با انتقاد از تحریم‌های آمریکا آن‌ها را بی‌رحمانه دانست و گفت: باید بلافاصله کمک‌های پزشکی برای ایران و هر کسی که در هر جای این دنیا با بیماری کرونا درگیر است، ارسال شود.

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها و راه‌های مقابله با کرونا در شرایط تحریم مطرح کرد.

کرونا تهدید مشترک برای جهان است

برای مقابله با کرونا باید دشمنی‌ها را کنار بگذاریم 

ریچارد اندرسون در مورد تاثیر تحریم‌ها علیه ایران در شرایط مقابله با کرونا گفت: نباید فاموش کنیم که همه ما با یک تهدید مشترک روبرو هستیم و باید دشمنی‌ها را کنار بگذاریم و برای مقابله با یک تهدید مشترک کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

تحریم‌ها افراد بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد

وی در ادامه با انتقاد از تحریم‌ها گفت: من به هر حال و در هر شرایطی مخالف تحریم‌ها هستم. تحریم‌ها افرادی را که هیچ تقصیری ندارند مجازات می‌کنند و تأثیر کم بر افرادی که واقعا مقصر هستند، می‌گذارد.

تحریم‌ها علیه ایران در شرایط شیوع کرونا بی‌رحمانه و خطرناک است

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی در ادامه افزود: تحریم‌هایی که از رسیدن دارو و لوازم پزشکی به مردم ایران جلوگیری می‌کند، مردم بی‌گناه ایران را هدف قرار می‌دهند و بی‌رحمانه هستند. این تحریم‌ها در این شرایط بسیار خطرناک هستند، زیرا موجب عدم بهبودی انسان‌هایی که به دلیل واگیری این ویروس درگیر بیماری شده‌اند، می‌شود و ضمن اینکه همه را در معرض این بیماری قرار می‌دهد باعث گسترش بیماری در سطح جهان می‌شود.

تجهیزات پزشکی باید فورا به ایران ارسال شود

وی در ادامه افزود: باید بلافاصله کمک‌های پزشکی برای ایران و هر کسی که در هر جای این دنیا با این بیماری درگیر است ارسال شود. من پزشک نیستم اما می‌دانم داروی این بیماری هنوز کشف نشده است.  با این حال تجهیزاتی وجود دارد که می‌تواند افراد را  هنگام درگیری با این بیماری زنده نگه دارد و می‌تواند به بیماران و درمان‌گران کمک کند بنابراین باید این تجهیزات بدون درنظر گرفتن تحریم‌ها در اختیار مردم ایران قرار گیرد.

مردم آمریکا هیچ اشتیاقی برای جنگ با ایران ندارند

اندرسون در ادامه در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: اگر حزب دموکرات در انتخابات پیروز شود، رئس‌جمهور جدید آمریکا احتمالاً سعی خواهد کرد برجام را دوباره برقرار کند. مردم آمریکا از جنگ در خلیج فارس و افغانستان خسته شده‌اند و هیچ اشتیاقی برای جنگ دیگری با ایران ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز