خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا:

خسارت‌های مادی و معنوی کرونا باید در سال ۹۹ جبران شود/ برای حل مشکلات اقتصادی راهی برای تعامل با دنیا پیدا کنیم/ اطلاعات واقعی را در اختیار مردم قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۷۹۶

نماینده مردم لنگرود خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی که امروز با آن دست به گربیان هستیم باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که مسئولان و تصمیم‌گیران کشور در سال جدید چگونه باید با مردم تعامل داشته باشند و دولت و حاکمیت چه تصمیماتی را باید برای حکمرانی صحیح و مردم‌داری درست اتخاذ کنند، گفت: کشور با پدیده جدید و با بیماری جدیدی به اسم «کرونا» رو‌به‌رو شده است که مدتی است همه بخش‌ها، نهادها و ارکان‌ها را درگیر خودش کرده است؛ معتقدم دولت و حاکمیت باید شرایطی را فراهم کنند که از این فضا عبور کنیم.

نماینده مردم لنگرود با تاکید بر این‌که درجه اول و بالاتر از هر چیزی سلامتی مردم مهم است، بیان کرد: اگر افراد یک جامعه سلامت نداشته باشند آن جامعه قطعا پویا نخواهد بود، جامعه‌ای می‌تواند به سمت سازندگی و توسعه گام بردارد که افرادش سلامت، دارای فکر و انگیزه باشند. 

وی ادامه داد: بحث بعدی بررسی آسیب‌های اقتصادی است که بیماری کرونا به کشور وارد کرده است. حجم خسارت‌های مالی این بیماری به کشور بالاست؛ شما نگاه کنید کرونا به بخش‌های گردشگری ، تولید ، بازرگانی و حتی به منابع درآمدی دولت آسیب زده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز فروش نفت که با مشکل رو‌به‌رو است آن یک میلیون بشکه‌ای که هم گفته شد به فروش نمی‌رسد. از سوی دیگر چشم امید دولت به دریافت مالیات بود که به حق امروز با این شرایط نمی‌تواند دریافت کند و باید یک مساعدت‌هایی هم داشته باشد به مردمی که بیماری کرونا به درآمدشان آسیب زد.

وی افزود: سال سخت و پر فشاری را پشت سر گذاشتیم و به نظر من بهترین شرایطی که برای برون رفت از این قضیه می‌توان پیدا کرد این است که یک کلام واحد داشته باشیم و پرهیز کنیم از کلام‌های متفاوت و آن دسته از اظهارنظرهایی که در این شرایط فقط و فقط به اتحاد و وحدت ما ضربه می‌زند. 

لاهوتی ادامه داد: امروز دیگر وقت تسویه حساب نیست که بیاییم مطرح کنیم فلانی خطا کرد و از این دست صحبت‌ها؛ شرایط امروز به گونه‌ای است که هرکسی رسالتش کمک است. به هرحال امروز ما دو حادثه بزرگ را در کشور تحمل می‌کنیم؛ تحریم‌ها و بیماری کرونا.

وی یادآور شد: تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان به وجود آمدند و آنان به هیچ عنوان حاضر نیستند از کاری که انجام داده‌اند کوتاه بیایند؛ بنابراین در این شرایط نباید کاری انجام دهیم که موجبات شادی آنان فراهم شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم دولت و حاکمیت باید با مردم صادقانه گفت‌وگو داشته باشند چرا که صادقانه صحبت کردن، واقعیت‌ها را پیش روی مردم قرار دادن باعث می‌شود آنان شرایط را بپذیرند تا این که ما با مردم غیر شفاف صحبت کنیم و واقعیت را پنهان کنیم و این احساس را داشته باشیم که مردم محرم نظام نیستند و آنان را در جریان اتفاقات قرار ندهیم. 

وی تاکید کرد: فضای امروز جامعه به گونه‌ای است که مردم بخصوص با گسترش ابزارهای اطلاع‌رسانی متوجه پنهان‌کاری‌ها خواهند شد و اگر ما چنین کاری را انجام دهیم قطعا همراهی مردم را از دست خواهیم داد؛ بنابراین اگر می‌خواهیم مردم با ما باشند باید با آنان صادق باشیم و اطلاعات واقعی در اختیارشان قرار دهیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره راه برون رفت از مشکلاتی بزرگ و کوچکی که کشور با آن‌ها درگیر است، گفت: راه برون رفت از مشکلات ایجاد تعامل با دنیا است. 

وی ادامه ادامه داد: یک تصور این است که ما وقتی سخن از تعامل با دنیا می‌کنیم نگاه‌مان به سمت آمریکا و ترامپ است؛ درصورتی که ترامپ فقط یک رئیس‌جمهور است کما این‌که امروز خود مردم ایالات متحده از دستش خسته شده‌اند بنابراین منهای دولت آمریکا یکی از راه‌ها این است که گفت‌وگو و تعامل با کشورهای همسایه و منطقه داشته باشیم.

لاهوتی تاکید کرد: به هر حال روابط کشورها مانند حلقه‌های یک زنجیر هستند؛ در همین داستان بیماری کرونا مشاهده کنید مگر می‌شود در کشور بدون هیچ ارتباطی با دنیا این معضل به این بزرگی را حل کنیم؟ ما به مجامع بین‌المللی وابسته هستیم و باید از تجربه آن‌ها استفاده کنیم و حتی گاهی باید به آن‌ها تجربیات خود را منتقل کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقادم بر این است در سال جدید باید یک راه و بابی برای ایجاد تعامل بیشتر با دنیا پیدا کنیم؛ چرا که مشکلات اقتصادی کشور باید حل شود. برای حل مشکلات باید یک راه و باب برای تعاملات سیاسی با دنیا پیدا کنیم در غیر اینصورت مشکلات اقتصادی ما باقی خواهد بود. 

وی در پایان بیان کرد: امروز بحث مقاوم‌سازی اقتصاد مطرح است، اگر از سال‌های گذشته به مقاوم‌سازی اقتصادی می‌کردیم که نکردیم شاید مشکلاتی که امروز به آن دچار شدیم کمتر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز