خبرگزاری کار ایران

خضری در گفت‌وگو با ایلنا:

توزیع بسته‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در سردشت و پیرانشهر/ ۸ هزار جانباز شیمیایی و دانش آموزان شین‌آبادی در معرض خطر هستند/ مکان‌یابی برای احداث بیمارستان صحرایی/ همه وزرا باید پای کار باشند‌

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۷۲

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پیرانشهر و سردشت دو گروه جانبازان شیمیایی و دانش آموزان شین‌آبادی بیشتر از همه در معرض خطر هستند و ما باید حواسمان به این دو گروه باشد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت بیماری کرونا در پیرانشهر و سردشت، گفت: وضعیت کرونا در پیرانشهر مانند سایر بخش‌های کشور است. تاکنون ۵ مورد مثبت و ۳ مورد مشکوک گزارش شده  است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت  خوب است اما باتوجه به اینکه ما در شهرهای مرزی هستیم و حدود ۸ هزار جانباز شیمیایی و دانش آموزان شین آبادی را داریم این مساله بیشتر نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: باتوجه به این موارد دکتر همتی معاون سرپرست محترم هلال احمر  ۴۰۰ بسته بهداشتی برای پیشگیری از کرونا به منطقه فرستاده است که ما هم برای دانش‌آموزان شین آباد پیرانشهر و جانبازان  شیمیایی سردشت استفاده می‌کنیم.

خضری درباره اقدامات صورت گرفته در پیرانشهر و سردشت، عنوان کرد: ضدعفونی شهر درحال انجام است، کنترل رفت و آمد صورت می‌گیرد و بیمارستان صحرایی ۳۰ تختخوابی را برای شهرستان سردشت با کمک هلال احمر مکان‌یابی کردیم که انشاالله بتوانیم احداث کنیم.

وی درباره وضعیت جانبازان شیمیایی سردشت که چندی پیش مطرح شد مناسب نیست، گفت: جلسه‌ای با حضور قائم مقام  وزیر بهداشت، رئیس دانشکده علوم پزشکی ارومیه، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، ۲ تن از مدیران استانداری و شورای تامین سردشت تشکیل شد که درخواست داروهای استریل و بیماری‌های تنفسی را داشتیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه مذکور بحث نقاهتگاه و بسته‌های بهداشتی را مطرح کردیم که جانبازان شیمیایی و دانش‌آموزان شین‌آبادی در معرض خطر هستند و باید این گروه‌ها جدی رصد شوند.

وی درباره جدی نگرفتن خطر بیماری کرونا توسط مردم، گفت: تنها راه مقابله با کرونا ویروس، ماندن در خانه و کمپین در خانه می‌مانیم است، نه مهمانی می‌رویم نه مهمان می‌پذیریم؛ چرا که در خانه ماندن بهترین راه قطع  زنجیره انتقال است.

نماینده مردم پیرانهشر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت بهداشت اقداماتی خوبی انجام داده است، شورای عالی سلامت که ریاست آن بر عهده رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت هم دبیر آن است کارهای مناسبی کردند اما من اعتقادم بر این است که همه وزرا باید پای کار باشند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز