خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت کاشمر رو به ثبات است/ ممکن است در برخی استان‌ها نیاز به افزایش تعطیلی عید کارمندان باشد

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۵۴۶

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه بسته شدن حرم در سطح کشور بازخورد خوبی ندارد، گفت: ممکن است در برخی استان‌ها نیاز به افزایش تعطیلی عید کارمندان باشد.

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت حوزه انتخابیه‌اش (کاشمر) گفت: وضعیت کاشمر ثابت است و خوشبختانه در چند روز گذشته با روند رو به ثباتی مواجه بودیم؛ سه مورد فوتی داشتیم و در مجموع ۱۸ نفر بیمار با مثبت شدن آزمایششان بستری شده‌اند که قرنطینه آنها در حال انجام است و مراقبان سلامت کار خودشان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

 وی درباره وضعیت استان خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه این استان مسافرخیز است بیماری تازه وارد فاز افزایش و شیوع شده و تعداد بیماران بستری رو به افزایش است اما اقدامات خوبی به فرماندهی استاندار در ستاد مبارزه با کرونا حال انجام است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس دهم اظهار داشت: تلاش می‌کنند که تعداد و تردد مسافران و گردشگران به حداقل برسد که اگر این اتفاق بیفتد و مردم رعایت کنند، امیدوار هستیم که سیر شیوع بیماری در خراسان رضوی کاهشی باشد.

وی درباره اینکه آیا لزومی بر بسته شدن حرم امام رضا (ع)وجود دارد یا نه، گفت: با توجه اینکه مقام معظم رهبری هم اعلام کردند روز اول عید به مشهد نخواهند رفت، به نوعی می‌توان این برداشت را کرد که مردم هم باید رعایت کنند و در آن حضور پیدا نکنند.

بنیادی تاکید کرد: این که حرم بسته شود در سطح کشور خیلی بازخورد خوبی ندارد اما مهم‌تر از همه این است که مردم خودشان رعایت کنند؛ در عین حال استفاده از مواد ضدعفونی و مسائل بهداشتی در حرم رعایت شده اما به هر حال خود مردم هستند که باید رعایت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در  پاسخ به این سوال که ستاد مقابله با کرونا تاکید دارد که مردم در خانه بمانند آیا بهتر نیست که ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی تعطیل شوند؟، گفت: در کشورهای دیگر  نیز عملاً بیشتر تعطیلی‌ها شامل حال مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها بود و در مورد ادارات و شرکت‌ها مطرح نشده است و حتی در هیچ کدام از کشورهایی که ابتلای آنها به بیماری بیشتر از ما بوده است ادارات تعطیل نشدند.

وی ادامه داد: اما تعطیلی ادارات به اختیار استانداران و مدیران کل قرار گرفته که خودشان مسئله را مدیریت کنند و کارمندانی مانند بیماران دیابتی، خونی، تنفس و جانبازان را که دارای ریسک خطر هستند حتماً از حضور در سرکار معاف کنند اما در سایر موارد که ضرورت دارند و چرخه کشور به حضور آنها بستگی دارد می‌بایست با حداقل نیرو فعالیت کنند و یا اگر امکان دارد به صورت دورکاری فعال باشند.

بنیادی با تاکید بر اینکه اختیار تعطیلی ادارات به مدیران کل و استانداران داده شده است، گفت: توجه به اینکه هر سال در چند روز پیش از نوروز معمولاً شاهد فعالیت کمتر در ادارات هستیم، قطعا از این هفته نیز فعالیت ادارات به نحوی کاسته خواهد شد.

نماینده مجلس دهم درباره تعطیلی ادارات و کارمندان بیش از پنج روزی که هر سال در ایام عید تعطیلی دارند، گفت: بهتر است منتظر نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم آن‌ها اطلاعات دقیق‌تری دارند ممکن است  در برخی از استان‌ها لازم باشد که این تعطیلی تمدید شود و در برخی نیاز  به تمدید نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز