خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری مطرح کرد؛

پیگیری امور امت اسلامی و حمایت از مقاومت؛ ویژگی مرحوم شیخ الاسلام

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۵۵

معاون کنسولی وزیر امور خارجه گفت: پایمردی در حرکت دینی، پیگیری امور ملت اسلامی و حمایت از مقاومت از ویژگی‌های مرحوم حسین شیخ الاسلام بود.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری معاون امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم گرامیداشت مرحوم حسین شیخ الاسلام گفت: مرحوم شیخ الاسلام فردی بود که واقعا خستگی در برابر او، خسته شده بود. به هر حال این تقدیر الهی بود که مرحوم شیخ‌الاسلام این انسان خستگی ناپذیر و این روح ناآرام، اینگونه آرام بگیرد.

وی ادامه داد: شیخ الاسلام باورها و اعتقادات عمیقی داشت و با اخلاص و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت همواره زندگی کرد.

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اظهار داشت: در طی پنج سالی که آقای شیخ الاسلام در دمشق سفیر بودند و چهار سال که در خدمت ایشان بودم، تقریبا به استثنای چند روز معدود به دلیل مریضی، هر روز نماز صبح را در حرم حضرت رقیه می‌خواندند. این اخلاص بی پایان و این ارادت تام و خاص به اهل بیت (ع) و این پایمردی در حرکت دینی و پیگیری امور ملت اسلامی و حمایت از مقاومت که حقیقتا یکی از بنیانگذاران، فکر و اندیشه و عمل مقاومت در ایران بود، از خصوصیت‌های مرحوم شیخ الاسلام است.

جابری انصاری افزود: بدون هیچ گونه تردیدی اطمینان دارم چنین انسان خالص و مخلصی در حال حاضر از نعمات الهی بهره می‌برد و در کنار افرادی که به آن‌ها عشق می‌ورزید، حضور دارد. نام او حسین بود و حرکت حسینی داشت.

وی عنوان کرد: خوشحالیم که در فضای سخت کشور که امکان برگزاری بزرگداشت حضوری وجود ندارد، با ابتکار عملی که دوستان ما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام دادند، این مراسم برگزار شد. شاید این هم از برکات پایان زندگی حسین شیخ‌الاسلام باشد که با مراسمی که امروز برگزار شد، فرهنگ برگزاری مراسم بزرگداشت به شکل مجازی در شرایط خاص کشور که امکان برنامه حقیقی وجود ندارد، فراهم شود.

معاون امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه اضافه کرد: شاید این هم یک سر آغاز مبارک و میمونی باشد. به روان پاک و خستگی ناپذیر حسین شیخ‌الاسلام درود می‌فرستیم. برای او و عزیزانی که در سراسر کشور قربانی این شرایط سخت شدند از خداوند متعال طلب مغفرت می‌طلبیم.

جابری انصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: وقعیت این است که مرحوم شیخ الاسلام دریای عشق به ایران و اسلام بود و دریای خلوص و روح ناآرام و یک انسان همیشه در حال حرکت و جنبش بود. اگر واقعا بخواهیم یک نفر را به عنوان فرد جنبشی، کسی که به دنبال حرکت و جنبش در ایران و جهان بود، معرفی کنیم شاید اغراق نباشد که بگوییم، آن فرد حسین شیخ‌الاسلام است.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت حسن شیخ الاسلام سفیر اسبق ایران در سوریه امروز به صورت مجازی در مسجد سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد و در آن محمدجواد ظریف، منوچهر متکی، مرتضی سرمدی و محمدحسن اختری وزیر امور خارجه ، وزیر امور خارجه اسبق کشورمان، قائم مقام سابق وزیر امور خارجه و سفیر اسبق ایران در سوریه به سخنرانی پرداختند.

حسین شیخ الاسلام که سوابقی چون سفیر ایران در سوریه، قائم مقامی وزیر امور خارجه، معاونت سیاسی و خاورمیانه وزارت امور خارجه، نمیاندگی مجلس، مدیر کلی امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، معاون امور بین الملل سازمان تقریب مذاهب و مشاور وزیر امور خارجه را بر عهده داشت، شامگاه پنج شنبه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز