خبرگزاری کار ایران

ظریف:

درگذشت شیخ الاسلام ضایعه بزرگی برای وزارت خارجه ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۰۶۴

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم بزرگداشت حسین شیخ الاسلام تاکید کرد: کسی پیدا نمی‌شود که حسین شیخ الاسلام را بشناسد و به اخلاص و صداقت او گواهی ندهد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم گرامیداشت حسین شیخ الاسلام سفیر اسبق ایران در سوریه و از دیپلمات های باسابقه که عصر امروز به صورت اینترنتی توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و در مسجد این سازمان برگزار شد، گفت: تمام کسانی از دوران دانشجویی در آمریکا و کانادا می شناسم از مرحوم شیخ الاسلام با احترام و به عنوان یک مجاهد یاد می‌کنند.

ظریف در ادامه با بیان اینکه سابقی آشنایی دوستی میان او و شیخ الاسلام به پیش از انقلاب باز می گردد، ابراز داشت: سابقه دوستی من با شیخ الاسلام به یکسال قبل از انقلاب می‌رسد که برای جلسه‌ای رفته بودم و فردی که پایش شکسته بود با عصا آمد. او مطالبه عکس امام خمینی را می‌کرد و فریاد می‌زد که خمینی کجاست.

وی ادامه داد: شیخ الاسلام کسی بود که مرا تشویق کرد رشته تحصیلی ام را که کامپیوتر بود به روابط بین الملل تغییر دهم. او به من گفت همه می‌توانند رشته کامپیوتر بخوانند ولی ما باید به عنوان سیاستمدار به نظام کمک کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به جایگاه و احترام ویژه‌‌ی شیخ الاسلام در وزارت امورخارجه، تصریح کرد: مرحوم شیخ الاسلام بعد از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی به وزارت خارجه آمد و همه او را به عنوان برادر بزرگ‌تر می‌شناسند. او اخلاص بی‌نظیر داشت، ایشان چه زمانی که در وزارت خارجه حضور داشت و چه در زمان حضورش در مجلس و در تمام دوره های دیگر که افتخار داشتم ایشان مشاور من باشد، با اخلاص و صراحت نظرش را می‌گفت.

ظریف در ادامه گفت: حسین عاشق اهل بیت بود. حسین عاشق زینب و رقیه بود و امروز که سالروز وفات حضرت زینب است، ما مراسم او را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: شیخ الاسلام در شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه نقش موثری داشت و معتقد بود نظام استکبار چیزی نیست که بتوان در کنار آن راه را پیمود. او از دوران دانشجویی به این مسیر معتقد بود و معتقدم که با همین باور جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وزیر امور خارجه با اظهار تسلیت به خانواده شیخ الاسلام، گفت: مطمئنم شیخ الاسلام در کنار امام حسین زندگی خود را آغاز کرده است، این ضایعه دردناک را به خانواده ایشان و خانواده وزارت خارجه تسلیت می‌گویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز