خبرگزاری کار ایران

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

آموزش‌های پیشگیری از کرونا باید اقناعی باشد/ دولت به کمک افراد آسیب‌دیده بشتابد

asdasd
کد خبر : ۸۸۲۱۲۸

یک نماینده مجلس گفت: تبلیغات مبارزه با کرونا باید جنبه اقناعی داشته باشد تا افراد رعایت کنند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات صورت گرفته گفت: در این مدت اقدامات زیادی صورت گرفته است اما ذکر یک نکته ضروری است، باید گفت تبلیغاتی این روزها صورت می‌گیرد و حاوی رعایت نکات بهداشتی است اما افراد نباید این احساس را داشته باشد که تنبیهی است بلکه باید در این زمینه اقناع شوند و خودشان این مسئله مهم را رعایت کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: باید کمتر روی این حالت که قرنطینه وجود دارد مانور داده و تاکید شود .

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور، عنوان کرد: بیماری کرونا در حال حاضر وضعیت اقتصادی خیلی‌ها را دچار خلل و مشکل کرده است و از همین الان بحث ورشکستگی‌شان مشهود است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه  مجلس شورای اسلام با بیان این که بیماری کرونا باعث بیکاری جمع کثیری که در کارهای خرد شده است، عنوان کرد: امروز بسیاری از افراد که در تولیدی‌ها مشغول بودند بیکار شدند.

وی تاکید کرد: می‌خواهم بگویم جهت‌گیری آموزش پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا باید به نحوی باشد باشد که کمتر جهات فعالیت اقتصادی مجموعه‌ها و افراد را بخواهد تعطیل کند و اقتصاد کشور را کمتر دچار مشکل کند زیرا باعث بیکار شدن افراد می‌شود، بنابراین بهتر این است که رویکردمان در این قضیه اقناعی باشد.

حاجی‌دلیگانی درباره اقدامات دولت بیان کرد: از سوی دولت بایستی حمایت‌های کافی از کسانی که در این شرایط دچار ضرر و زیان شده‌اند انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌توانند با انجام کارهایی مانند اعطای تسهیلات و همچنین استمهال وام‌هایی که افراد از موسسات و بانک‌ها گرفته‌اند کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره نقش وزارت اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد باید به این موضوع ورود کند اتفاقاً در این شرایط می‌تواند برخی از اقدامات توسعه‌ای و ساخت و سازهایی که شاید شرایط دیگر نمی‌گذاشت به اتمام برسد امروز در این شرایط مناسب‌تر و ارزان‌تر انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز