خبرگزاری کار ایران

رضایی در گفت‌وگو با ایلنا:

اگر مدت بیماری کرونا طولانی شود، سال آینده اقتصاد بدی خواهیم داشت/ آسیبی که در این مدت کوتاه دیدیم می‌توانست خیلی کمتر باشد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۷۶۹

نماینده مردم شیراز گفت: اقتصاد ما که به دلایل مختلف سیاسی و... ناپایدار و متزلزل است شاید اثرگذاری بیماری کرونا بر آن بیشتر باشد و اگر مدت این بیماری طولانی شود قطعا می‌توانیم بگوییم اقتصاد بسیار بدی را در سال آینده و بعد از تمام شدن این سونامی به طور کلی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، مسعود رضایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور گفت: هر پدیده طبیعی می‌تواند اثرگذاری سوء یا بهبود مسائل اقتصادی را در پی داشته باشد حتی می‌توان  به طور اجزایی و تکی هم به این مساله نگاه کنیم. پدیده کرونا چون شامل همه جامعه می‌شود اگر فرض کنیم اتفاقی پیش آید که تاثیرات آن منطقه‌ای، صنفی و گروهی باشد، ممکن است آن صنف یا گروه متضرر شود.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پدیده کرونا به دلیل اینکه کشوری و جهانی است، در سطح کشور هم اثرگذار است و به تبع آن اثر بسیار سوئی روی اقتصاد ما خواهد داشت و شکی در آن نیست وقتی تمام مراکز تولیدی و زراعی‌مان تقریبا تعطیل یا نیمه تعطیل است مگر به ضرورت این اتفاق هم می‌افتد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس دهم گفت: کار به صورت گروهی و اجتماعی نهی شده و امر پسندیده‌ای است که نباید در مجامع گروهی شرکت کنیم چراکه قطعا در شرکت‌ها و کارخانه‌ها و در جاهایی که گروهی کار می‌کنند امکان سرایت این بیماری و ویروس وجود دارد درنتیجه باید جلوگیری کنیم. وقتی اینها از کار و محل اجتماع دوری کنند تبعا در اقتصاد تاثیر دارد و اقتصاد ما تاثیر بسزایی خواهد دید همچنان که تاثیر بسزای آن در اقتصاد جهانی هم مشهود است. 
 
وی ادامه داد: اقتصاد ما که به دلایل مختلف سیاسی و غیره ناپایدار و متزلزل است شاید این اثرگذاری بیشتر باشد و اگر مدت این بیماری طولانی شود قطعا می‌توانیم بگوییم اقتصاد بسیار بدی را در سال آینده و بعد از تمام شدن این سونامی به طور کلی خواهیم داشت و شکی در آن نیست. ما باید سعی کنیم در مرحله اول فکر کنیم که اگر اقتصادمان ضرر می‌کند ولی در ازایش چه چیزی به دست می‌آوریم. اگر سلامتی جامعه و مردم را در کشور حفظ کنیم خودش یک ارزش است و می‌توانیم بگوییم اگر چیزی را از دست دادیم به چیزی معادل آن رسیدیم که سلامتی جامعه و سلامتی مردم است و اشکالی ندارد.
 
رضایی گفت: بنابراین با توجه به این موضوع مسئولان امر باید تدبیری بیاندیشند مثلا در کارخانه‌ها باید ورود و خروج‌ها را با هدف رعایت سلامت و بهداشت کنترل کنند که این بسیار مهم است و می‌تواند تحت یک نظارت شدید و حتی امری صورت گیرد تا از نظر نیروی انسانی آسیب نبینیم یا کمتر ببینیم و در ازایش مایحتاج ضروری و ارزاق عمومی و یا چیزهایی که در جامعه برای مولد اقتصاد تاثیرگذار است با تمهیدات خاصی از کار نیافتد. بنابراین باید آن را به صورت واحد مدیریت کرد.
 
 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: اگر در تمام کارها از یک مدیریت واحد دستور بگیریم می‌توانیم موفق باشیم که جزیره‌ای نباشد. فکر می‌کنم اگر حاکمیت به طور کلی این پدیده ویروس را مدیریت کرده بود و یک رده‌بندی مشخصی که معمولا باید وزارت بهداشت داشته باشد برایش معین کرده بود و همه از بالا تا پایین تحت امر آن قرار گرفته بودند، می‌توانستند کنترل کنند و حتی آسیبی که الآن در این مدت کوتاه دیدیم می‌توانست خیلی کمتر از این باشد. 
 
وی درباره مطرح شدن یارانه کرونا نیز گفت: این هم به تبع همان صحبتی که قبلا گفتم اگر افرادی حضورشان در کار غیر ممکن است و عدم حضورشان در شغل‌شان باعث آسیب دیدن شدید زندگیشان می‌شود، با یک مدیریت صحیح شناسایی شوند و این یارانه داده شود می‌تواند مفید باشد. البته این امر نباید مورد سوءاستفاده قرار بگیرد که هر کس بگوید من تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتم و کار ندارم. 
 
رضایی گفت: باید تحت یک مدیریت واحد، افرادی که واقعا و به طور قطعی در این زمینه و از لحاظ غیبت آسیب می‌بینند شناسایی شوند و حتما بایستی برایشان در یکی دو ماه یارانه در نظر گرفته شود تا این که این جریان به اتمام برسد و هیچ اشکالی ندارد و این هم به پای ضرر نباشد، بلکه به عنوان سودی برای سلامت جامعه در نظر بگیریم که ان شاالله بتوانیم از این موضوع عبور کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز