خبرگزاری کار ایران

ساری در گفت‌وگو با ایلنا:

تنها یک بیمارستان تخصصی در استان خوزستان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد/ کمبود تجهیزات و دارو داریم

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۵۷۲

نماینده مردم اهواز از وجود تنها یک بیمارستان تخصصی و کمبود پزشک و تجهیزات و دارو برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی ساری نماینده نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت کرونا در اهواز و استان خوزستان گفت: در درجه اول باید از کادر بهداشت و درمان کشور و به ویژه استان خوزستان تقدیر کرد. این وزارتخانه در شرایط سختی در حال کار است و پرسنل این وزارتخانه از جان خود و خانواده‌هایشان مایه می‌گذارند و در راستای مبارزه با این بیماری کار می‌کنند، به امید اینکه بتوانند این بیماری را در کشور ریشه‌کن کنند و ان‌شاالله در آینده بتوانند به این مهم دست یابند.

 نماینده مردم اهواز گفت: در این قضیه نکاتی مطرح است که بایستی مورد نظر قرار گیرد. کلا در کشور به این دلیل که اطلاع‌رسانی با تاخیر انجام شده و مردم در این زمینه آگاهی کافی نداشتند، تبعاتی ایجاد و باعث انتشار بیشتر این بیماری شد به طوری که اکثر استان‌های کشور را درگیر کرد. به ویژه در استان خوزستان که با تاخیر به طور رسمی توسط وزارت خانه و به ویژه دانشگاه در استان اطلاع‌رسانی انجام شد.

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فعلا بیمارستان رازی در مرکز استان به عنوان بیمارستان تخصصی این بیماری در نظر گرفته شده و کل استان را ساپورت می‌کند ولی متاسفانه در آنجا سه دستیار شیفت‌های خود را باهم عوض می‌کنند و کمبود پزشک خود را به شدت نشان می‌دهد. این حجم از مراجعان همگی باید ویزیت شوند و اینگونه نیست که بگویند این مشکوک است و آن مشکوک نیست، بلکه پزشک باید تشخیص دهد؛ نه اینکه یک فرد عادی بخواهد تشخیص دهد و بگوید آمار کم است بنابراین نیازی نیست!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همه بیماران باید توسط متخصص بیماری‌های عفونی ویزیت شوند و بیماری تشخیص داده شود. در این بیمارستان تعداد پزشک کم است و علاوه بر آن، این بیمارستان دارد کل استان را ساپورت می‌کند. نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که ادواتی که این پزشکان از آنها استفاده می‌کنند به اندازه کافی نیست. پزشک با تعداد کم اینجا کار می‌کند و جان خود را به خطر می‌اندازد و از لحاظ وسایلشان کم لطفی می‌شود. به جاست نسبت به وسایل مورد نیاز پزشکان، کادر درمانی و بیماران به شدت دقت شود.

نماینده مردم اهواز گفت: وقتی بررسی می‌شود می‌بینید در بیمارستان یک پزشک از یک کاور مناسب برخوردار نیست یا اینکه برای هر شیفت کاری به او یک ماسک داده می‌شود. این دیگر چه صیغه‌ای است؟ ماسک مناسب بدهند و حداقل به تعداد کافی در اختیار کادر درمانی بگذارند. هوا رو به گرمی گذاشته و این عزیزان با شرایط سختی کار می‌کنند.

وی با اشاره به بررسی‌های میدانی اظهار داشت: در خصوص بیماران، طبق پروتکلی که هست در میان تعداد داروهایی که مورد استفاده است یکی از اقلام آنها وجود ندارد و در اختیار بیماران نیست و پزشکان به دلیل نبود این دارو فعلا نمی‌توانند آن را در اختیار بیماران قرار دهند. در بیمارستان مربوطه بایستی به دقت و با سرعت هرچه تمام این دارو تامین شود و در اختیار کادر درمانی قرار بگیرد.

ساری گفت: علاوه بر این نکته دیگری که خیلی مهم است این است که تاکنون مطمئن هستم اینجا برای تشخیص مثبت یا منفی بودن بیماری کرونا در یک فرد آزمایش‌ها انجام نمی‌شود و این نمونه‌ها به تهران فرستاده می‌شود و تا برگردد پنج روز طول می‌کشد. وقتی نهفتگی بیماری چهارده روز توسط کادر درمانی ارزیابی می‌شود، چگونه قبول کنند آزمایشگاه اینجا نباشد و بیمار ما در استان پنج روز منتظر باشد تا نتیجه‌اش مشخص شود؟

نماینده مردم اهواز گفت: در این شرایط خاص به جاست که هرچه سریع تر نسبت به راه‌اندازی آزمایشگاه و انجام تست‌ها در داخل استان اقدام کنند. تا امروز این آزمایش‌ها در بیرون از استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اینها نکات مهمی است که به جاست وزارت بهداشت هرچه سریعتر به آنها رسیدگی کند. به تمام کادر درمانی و همه پرسنل از وزیر تا پزشکان و پرستاران و... دست مریزاد می‌گویم. به جاست که وزارت بهداشت این گونه موارد را هر چه سریع‌تر مرتفع سازد. 

ساری در پاسخ به این سوال که تاکنون در استان خوزستان چند نفر مبتلا شدند و چه تعداد فوت شده داشتید؟ گفت: آمار رسمی ما در استان همان آماری است که دانشگاه و وزارت بهداشت اعلام کرده است. بنده هم نمی‌توانم اظهارنظر کنم و من هم همان آمار آنها را به کار می‌برم چون وقتی پرس و جوی میدانی کردم، همان آمار رسمی مربوط به وزارت خانه را در خصوص استان خوزستان تایید می‌کننند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز