خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سروش: حریرچی نمی‌خواست سلبریتی شود/ تا ۱۵ فروردین این مشکل حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۲۴

یک نماینده مجلس درباره عدم اعتماد مردم به ابتلای مسئولان کشور به کرونا گفت: من حداقل با دکتر حریرچی که معاون وزیر بهداشت است آشنا هستم، خالصانه می‌خواست به آن‌هایی که کرونا می‌گیرند بگوید من هم گرفتم و نگران نباشید.

ابوالفضل سروش در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره اظهارات برخی درمورد لزوم قرنطینه‌ کردن شهرهای آلوده به ویروس کرونا گفت: بچه‌هایی که در حوزه عفونی کار می‌کنند می‌گویند قرنطینه علمی نیست. آن‌ها می‌گویند طبق پژوهش‌هایی که شده قرنطینه آن دستاوردی که باید داشته باشد را نداشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که دلایل آن کارشناسانی که موضوع قرنطینه را پیش می‌کشند چیست؟ گفت: من نمی‌دانم مبنای آن‌ها چیست و پژوهش‌شان از کجاست. اما پژوهش‌هایی که در حوزه اپیدمیولوژی شده، این است که می‌گویند قرنطینه خیلی مبنای علمی ندارد. 

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره راه‌های مقابله با کرونا ویروس گفت: این پیشگیری‌ها و دستورالعمل‌هایی که ستاد مقابله با کرونا در یکی دو روز اخیر صادر کرد مبنای کنترل و پیشگیری است. همین بخش‌نامه‌ای که این ستاد تدوین کرد بخشنامه درستی است که تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، دورکاری کارمندان، مرخصی دادن به کارمندان دارای بیماری‌های زمینه‌ای و... جزو آن بود، بهترین دستورالعمل جامع کنترل و پیشگیری است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم انشاالله تا ۱۵ فروردین این مشکل حل می‌شود و با گرم شدن هوا این مساله جمع شود. 

سروش در واکنش به این که برخی مخصوصا در فضای مجازی نسبت به ابتلای مسئولان کشور به کرونا بی‌اعتماد هستند و باور ندارند که مسئولان به این بیماری دچار می‌شوند، گفت: کلا یک بی اعتمادی عمومی که در کشور وجود دارد، سر مسلائل مختلف که به این موضوع هم رسیده است که بعضا بی اعتماد هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حقیقت این است که من حداقل با دکتر حریرچی که معاون وزیر بهداشت است آشنا هستم، خالصانه می‌خواست به آن‌هایی که کرونا می‌گیرند بگوید من هم گرفتم و نگران نباشید. منظوری نداشت که بخواهد سلبریتی شود. می‌خواست اعتمادسازی کند. آن چند روز پیش که ایشان دچار این بیماری شده بود یک وحشت ایجاد شده بود؛ اما چون از رفقای ماست و او را می‌شناسم و با او صحبت کردم بحثش این بود که نگران نباشید و من هم گرفته‌ام.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اینکه برخی‌ها دوباره ویدئو پخش کردند، نمی‌دانم به چه عنوانی پخش کردند و اینکه مردم چه انعکاس و برخوردی داشتند را نمی‌دانم ولی حقیقت این است که کارِ آقای حریرچی به این خاطر که خودش هم پزشک و معاون وزیر بهداشت است به صرف آرام بخشی برای جامعه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز