خبرگزاری کار ایران

پایان زودهنگام جلسه مجلس/ لایحه بودجه دو دوازدهمی نمی‌شود/ ارجاع بودجه به کمیسیون تلفیق

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۷۸۶

جلسه امروز مجلس شورای به منظور مجددا بررسی بودجه سال آینده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه امروز (سه‌شنبه ۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی دقایقی پیش پایان یافت.

رئیس مجلس پس از حدود یک ساعت جلسه غیرعلنی پارلمان به نمایندگان گفت: صبح امروز جلسه‌ای غیر علنی با حضور نمایندگان  به منظور بررسی بودجه تشکیل دادیم تا مشخص شود چگونه می‌شود با توجه به این که روز گذشته نمایندگان کلیات بودجه را رد کردند راه حل آیین نامه‌ای آن چیست.

وی یاد آور شد: تبصره ۳ ماده ۱۸۲ شقوقی را بررسی کرده است اگر کمیسیون گزارش بودجه را رد کند و بعد مجلس نیز آن را رد کند این لایحه باید به دولت بازگردد و دولت مجددا آن را مورد بررسی قرار دهد اما این حالت هم ممکن است که کمیسیون آن را تایید کند ولی مجلس آن را رد کند در این حالت آیین‌نامه سکوت کند لذا به موجب بررسی‌هایی که در هیأت رئیسه انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم به دلیل وجود سکوت مطابق قانون برنامه این روال می‌تواند طی شود.

لاریجانی گفت: لایحه می‌تواند به کمیسیون بازگردد و مورد اصلاح قرار گیرد و مجددا به مجلس بازگردد لذا جلسه را ختم می‌کنیم تا کمیسیون بتواند جلسات خود را برگزار کند چراکه تا پایان سال وقت زیادی باقی نمانده است راه حل این بود که هرچه سریع‌تر کمیسیون تشکیل شود.

وی ادامه داد: روز گذشته آقای پزشکیان وقتی این موضوع را بررسی کردند گفتند لایحه را به کمیسیون بازگردانند لذا به دلیل ذیق وقت کمیسیون تلفیق از این لحظه جلسات خود را هرچه سریعتر  آغاز کند، تا هرچه سریعتر بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز