خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات کشور مطرح کرد؛

ثبت کدملی برای احراز هویت افراد کفایت می‌کند/ مشارکت بیش از ۹ میلیونی در انتخابات تا این لحظه

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۹۶۳

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه وقتی کد ملی افراد در سامانه ثبت می‌شود ضرورتی به گرفتن اثر انگشت افراد وجود ندارد، گفت: به این منظور گرفتن اثرانگشت را به عنوان یک امر اختیاری در اختیار اعضای شعبه و نمایندگان فرماندار قرار دادیم که افراد در صورت تمایل می‌توانند اثر انگشت خود را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداسماعیل موسوی گفت: دستگاه‌های احراز هویت الکترونیک به منظور احراز هویت و تسهیل در امور است. خوشبختانه در تمام شعب اخذ رای کشور این دستگاهها وجود دارد و بخش زیادی از کارها به سهولت در حال انجام است و طبق گزارشهایی که از شعب اخذ رای دریافت کردیم، این دستگاه‌ها بسیار کارامد بوده است.

وی با اشاره به این که وقتی کد ملی افراد در سامانه ثبت می‌شود ضرورتی به گرفتن اثر انگشت افراد وجود ندارد، افزود: به این منظور گرفتن اثرانگشت را به عنوان یک امر اختیاری در اختیار اعضای شعبه و نمایندگان فرماندار قرار دادیم که افراد در صورت تمایل می‌توانند اثر انگشت خود را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: کدملی و ثبت کدملی افراد برای احراز هویت افراد در این مرحله کفایت می کند.

دبیر ستاد انتخابات تاکید کرد: با ثبت کدملی رای دهندگان در سامانه احراز هویت، امکان استفاده از شناسنامه افراد دیگر، فوت‌شدگان و یا افرادی که هنوز به سن قانونی رای دادن نرسیده‌اند و همچنین دوبار رای دادن وجود ندارد. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت:‌ تا این لحظه بیش از ۹ میلیون نفر در انتخابات امروز شرکت کرده‌اند.

موسوی در خصوص لزوم ثبت کد داوطلبان در برگه رای گفت: ۵هزار و ۲۷۷ نامزد، مشغول رقابت در انتخابات هستند که برای هر کدام کدی اختصاص داده شده است. به دلیل وجود شباهت های اسمی میان نامزدهای انتخاباتی، در صورت عدم ذکر کد نامزدهای انتخابات، در شمارش آرا اشکالاتی ایجاد می شود. به همین منظور رای دهندگان، باید کد نامزدهای مدنظر خود را در برگه های رای قید کنند تا شمارش آرا راحت تر باشد و مشکلی ایجاد نشود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه هرگونه تبلیغات از ساعت ۸ صبح پنج شنبه ممنوع است، گفت: از آن زمان به بعد هیچ اثر تبلیغاتی قابل انتشار نیست و تخلف محسوب می شود. 

وی اضافه کرد: به مردم توصیه داریم در حوزه هایی مانند تهران که تعداد نامزدها زیاد است و می‌توانند از قبل اسامی نامزدهای مورد نظر خود را یادداشت کرده و با خود به شعبه اخذ رای بیاورند اما آثار تبلیغاتی نامزدها و گروههای سیاسی را نباید با خود به همراه نداشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز