خبرگزاری کار ایران

علی مطهری:

ردصلاحیت به دلیل اظهارنظر، خلاف آزادی بیان است/ در ۶۰ درصد تصمیم‌گیری‌های مجلس دهم، عوامل بیرونی نقش آفرین بودند

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۸۷۹

نماینده مردم تهران گفت: این مجلس برخلاف آنچه که مشهور است اصلاح‌طلب نبود و اکثریت در دست اصولگرایان بود اگر این مجلس اصلاح‌طلب بود، هیچگاه آقای لاریجانی رئیس نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران در خصوص رد صلاحیت خود گفت: به نظر من رد صلاحیت من عادلانه نبود، اگر کسی فساد اخلاقی یا فساد مالی محرز و اثبات شده داشته باشد، ردصلاحیت شدن او طبیعی است اما اینکه کسی را به خاطر اظهار نظر و بیان عقایدش رد صلاحیت کنند مخالف آزادی بیان و خلاف عدالت است.

وی ادامه داد: مردم ما امروز در انتخابات شرکت خواهند کرد و پیام این حضور و مشارکت آنان مقاومت و ایستادگی در برابر هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.

مطهری همچنین در خصوص عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: در بسیاری موارد مجلس قصد ورود به موضوعات و اصلاح امور داشت، اما پیام می‌آمد که ورود به این مسئله صلاح نیست، تقریباً در ۵۰ یا ۶۰ درصد موارد، عوامل بیرونی و خارج از مجلس در تصمیم‌گیری‌ها نقش آفرین بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مجلس برخلاف آنچه که مشهور است اصلاح‌طلب نبود و اکثریت در دست اصولگرایان بود اگر این مجلس اصلاح‌طلب بود، هیچگاه آقای لاریجانی رئیس نمی‌شد.

نماینده مردم تهران در ادامه ابراز داشت: علیرغم موانع موجود در همین مجلس هم درخصوص موارد مختلفی قصد ورود وجود داشت، اما اجازه ندادند برای مثال در خصوص قیمت بنزین اجازه تصمیم‌گیری به مجلس داده نشد و یا در خصوص حوادث آبان ماه مجلس قصد استیضاح وزیر کشور را داشت اما گفتند به صلاح نیست، بعد می‌گویند که مجلس ضعیف است و این اظهارنظر عادلانه نیست.

مطهری همچنین درباره مجلس آینده اظهار داشت: مجلس آینده با توجه به حذف گرایش‌های مختلف یک مجلس ایده‌آل نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که برای حقوق شهروندی و آزادی بیان اهمیت لازم را قائل نشود، اما با این حال هنوز افراد خوش فکری در میان کاندیداها حضور دارند ان‌شاالله مردم در انتخابات شرکت کنند و آن ها را برگزینند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حضور مردم در انتخابات برای دشمنان به ویژه اسرائیل و آمریکا پیام روشن و مشخصی دارد و این پیام مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی‌های آنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز