خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

مردم اول وقت به شعب انتخاباتی مراجعه کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۸۷

وزیر کشور با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که اول وقت به شعب انتخاباتی مراجعه کنند، گفت: ساعت ختم رأی‌گیری را به گونه‌ای اعلام می‌کنیم که تا ساعت ۱۲ شب تمام شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز (پنجشنبه) در بازدید از ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: کار انتخابات به روز نهایی و موعود می‌رسد. در بخش فناوری در ستاد انتخابات کشور حدود ۱۵۰ متخصص در این امور، کل کشور یعنی ۵۵ هزار شعبه و ۲۰۸ حوزه در ۳۱ استان را به صورت لحظه‌ای رصد می‌کنند.

وی افزود: فردا همه اطلاعات و داده‌ها به صورت لحظه‌ای در ستاد انتخابات قابل ملاحظه و رصد است و اگر در هر حوزه‌ای اشکال و ایرادی پیش بیاید از اینجا به صورت کامل نظارت و دستورات لازم صادر می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به شمارش آرا انتخابات، گفت: از دقیقه‌ای که شمارش آرا آغاز می‌شود هرکدام از این داده‌هایی که در یک شعبه و حوزه وجود دارد، به ستاد انتخابات کشور منعکس می‌شود. یعنی ما هر ساعتی از روز را می‌دانیم چند نفر به شعبه مراجعه می‌کنند و رأی می‌دهند.

رحمانی فضلی گفت: این مکانیزمی که در این دوره از انتخابات در حوزه احراز و تجمیع به صورت لحظه‌ای برای شرکت کنندگان داریم، امیدواریم در انتخابات بعدی در بحث اخذ و شمارش آرا داشته باشیم.

وی ادامه داد: وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، هیئت‌های اجرایی و نظارت همه آمادگی دارند که فردا نیز یک حماسه باشکوه دیگر در کشور رخ دهد.

وزیر کشور گفت: از مردم می‌خواهیم واقعاً تلاش کنند که اول وقت به شعب انتخاباتی مراجعه کنند. در انتخابات ریاست‌جمهوری مسائلی برای لحظات آخر پیش آمد و ما از ساعت ۱۲ شب عبور کردیم که دیگر اخذ آرا غیرقانونی بود. بنابراین مردم به گونه‌ای به شعب مراجعه کنند که تجمع در آخر وقت صورت نگیرد.

رحمانی فضلی گفت: ما با توافقی که با شورای نگهبان کردیم، ساعت ختم رأی‌گیری را به گونه‌ای اعلام می‌کنیم که تا ساعت ۱۲ شب تمام شود بنابراین مردم با آرامش و شوق و ذوقی که دارند به شعب انتخاباتی مراجعه کنند

وی ادامه داد: ما حدود ۶ هزار شعبه را در سراسر کشور افزایش دادیم، البته افزایش تعداد شعب در تهران خیلی بیشتر از دوره‌های قبلی است چراکه تجمع‌های آخر وقت در تهران زیاد است. امیدوارم مردم به موقع مراجعه کنند تا ما شرمنده آنها نشویم و نتوانیم رأی آنها را بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز