خبرگزاری کار ایران

بررسی موادی از لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۱۶۵

در جلسه اصلی کمیسیون سیاسی - دفاعی هیئت دولت که به ریاست سیدمحمود علوی برگزار شد موادی از لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، موضوع ایجاد سازمان ملی مهاجرت که به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری، طی مصوبه اردیبهشت سال گذشته شورای‌ عالی اداری مورد موافقت قرار گرفت، در قالب لایحه ای از سوی وزارت فوق جهت سیر مراحل بررسی به کمیسیون سیاسی-دفاعی هیئت دولت ارسال شد.

مطابق این لایحه که به منظور تمرکز سیاست‌گذاری، راهبری، برنامه‌ریزی، نظارت و ساماندهی امور اتباع و مهاجران خارجی و پناهندگان و برقراری ارتباط مؤثر با نهادها و سازمان های بین المللی، تدوین شده رئیس سازمان ملی مهاجرت با حکم وزیر کشور و به عنوان معاون وی منصوب می گردد. هم‌چنین، سازمان مورد اشاره، به عنوان مؤسسه دولتی و طبق اساسنامه و آیین‌نامه های مالی، اداری و استخدامی خاص خود که به پیشنهاد وزارت کشور، تهیه و به تصویب دولت می رسد، اداره می شود.

در دومین جلسه رسیدگی کمیسیون سیاسی-دفاعی به این لایحه، موادی از آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و ادامه روند بررسی به جلسه بعد موکول شد.

جلسه اصلی کمسیون سیاسی- دفاعی به ریاست سید محمود علوی، وزیر اطلاعات و با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور،‌حسن عدل تهرانی، دبیر کمیسیون و دیگر نمایندگان وزارت‌خانه های کشور، امور خارجه و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز