خبرگزاری کار ایران

روحانی:

مجلس برای سرنوشت ما مهم است/ نگویید که چون هم حزبی‌های ما تایید نشدند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۰۳۳

رئیس‌جمهور گفت: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح امروز در جلسه هیات دولت گفت: در آبان ماه حوادثی اتفاق افتاد که دشمنان می‌خواستند از آن سوء استفاده کنند. در روزهای ابتدایی آن حوادث، مردم از زنجان، تبریز و همه استان‌های کشور به صحنه آمده و افتخار بزرگ یکپارچگی، وحدت و امنیت ملی که مورد توجه همه بود، جلوه‌های زیبا و ماندگار را ساختند.

وی با اشاره به سالگرد قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ افزود: البته وقتی از آذربایجان و تبریز نام می‌بریم باید به سالگرد ۲۹ بهمن ۵۶ هم اشاره کنیم که آن حادثه، حادثه بسیار مهمی بود. البته به عنوان چهلم حادثه قم بود که در ۱۹ دی رخ داده بود اما آنهایی که تاریخ انقلاب را به یاد دارند، می‌دانند قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن کمر رژیم را شکاند و یک امیدواری عظیم در سراسر کشور به وجود آورد.

رییس‌ دولت دوازدهم ادامه داد: برای همه روشن بود در حرکتی که مردم آذربایجان و تبریز به صحنه آمدند، پیروزی ما حتمی و قطعی است. آنهایی که محاسبات سیاسی دستشان بودند و از رجال سیاسی بودند، می‌دانستند که این پایان کار رژیم است و کمتر از یک سال انقلاب شکوهمند ما به پیروزی رسید.

روحانی با بیان اینکه در مسئله شهادت سردار سلیمانی، مردم یک کار اعجاب‌آور کردند و مردم دنیا و منطقه را به شگفتی درآوردند، تصریح کرد: هیچ کسی فکر نمی‌کرد چه قدر میان مردم و نیروهای مسلح نزدیکی وجود دارد، هیچ کسی فکر نمی‌کرد مبارزه با تروریسم برای مردم ایران تا چه اندازه مهم باشد و امنیت خاورمیانه و همسایگان برای مردم اهمیت دارد. سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم، ثبات و امنیت منطقه و امنیت ملی ما بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم نشان داد همه تلاشی که آمریکا و کشورهای غربی نسبت به مردم ایران داشتند، تفکر غلط و اشتباهی بوده است، خاطرنشان کرد: آن روزها چه حضور مردم در عراق و چه حضور در سراسر ایران که نمادش خوزستان، مشهد، تهران، قم و کرمان بود، همه مردم هم‌نوایی کرده و پاس داشتند و نشان دادند چه مردم وفادار، شکرگذار و قدرشناسی هستند.

رییس‌جمهور افزود: کجای دنیا سراغ دارید مردم برای یک سرباز وفادار وطن اینچنین به خیابان بیایند؟ این حضور از روزهای ماندگار در تاریخ شد. در ۲۲ بهمن هم مردم به صحنه آمدند. همه جا راهپیمایی باشکوه بود. در حضوری که در خیابان آزادی داشتم و تا آنجایی که توفیق داشتم در همان قدم‌ها پرجمعیت‌تر، پرشکوه‌تر و با انگیزه‌تر مردم را دیدم. ۴۱ سال از انقلاب گذشته و مانند اولین سالگرد، مردم با همان شور و علاقه آمده بودند.

روحانی اظهار داشت: روز دیگری که مردم باید افتخار ایجاد کنند، دوم اسفند است. چند موضوع را ملت عزیز ما باید تفکیک بکنند یکی موضوع اینکه ما پای صندوق می‌رویم تا بهترین‌ها را برای مجلس شورای اسلامی‌مان که نهاد بسیار مهمی است، برگزینیم.

وی یادآورشد: مجلس شورای اسلامی جایی است که قوانین ما را بررسی و تصویب می‌کند، لوایح دولت به آنجا فرستاده می‌شود. به وزیران ما در آنجا رای داده می‌شود. آنها نوعی نظارت بر دستگاه اجرایی و کار اجرایی دارند. همچنین تحقیق و تفحص و استیضاح و سوال به عهده مجلس است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ایران بسیار قدرتمند است، گفت: در کشورهای مختلف جایگاه و قدرت مجلس فرق دارد اما در ایران جایگاه بالایی دارد و این هم به دلیل نظر امام به مجلس بود که  همیشه با عظمت از نمایندگان مجلس یاد می‌کرد.

وی ادامه داد: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه  ما در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم، تاکید کرد: ما باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ باید بسیار از این ساختارها را تغییر بدهیم یا نه؟ دولت و قوه قضاییه به تنهایی نمی‌توانند، دولت و مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند. اگر بناست که مشکلات اقتصادی مردم حل و تحریم‌ها برداشته شود و نیز تولید افزود شود و در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شویم، راه آن هماهنگی بین دولت و مجلس است.

وی افزود: نیاز داریم با مجالس دهم و یازدهم مشکلات را حل کنیم اگر بخواهیم موانع تولید را برداریم و به آن تحرک ببخشیم نیاز به قانون داریم، اگر بخواهیم در مسیر تولید علم و دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان پیش برویم نیاز به همکاری مجلس  و دولت داریم و به طور کل مجلس در همه امور مردم حق قانون‌گذاری و اظهارنظر دارد.

روحانی بیان کرد: برخی از مسائل از جمله رانت و غیره که در کشور وجود دارد باعث نگرانی مردم است و اگر مردم انقلاب کردند که این مسائل نباشند و همه مسائل از جمله جنگ و پذیرش تحریم و سختی‌ها برای به وجود آمدن اخلاق است چرا که اگر اخلاق درست شد همه چیز درست می‌شود.

وی با اشاره به جهاد اکبر از نظر پیامبر اسلام، گفت:‌ جهاد اکبر بالاتر از مبارزه با استکبار و آمریکا است اگر نهایت ما جامعه پاک و حیات طیبه است می بایست جهاد با نفس داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در ایران بسیار قدرتمند است، گفت: در کشورهای مختلف جایگاه و قدرت مجلس فرق دارد اما در ایران جایگاه بالایی دارد و این هم به دلیل نظر امام به مجلس بود که  همیشه با عظمت از نمایندگان مجلس یاد می‌کرد.

وی ادامه داد: مجلس برای ما و سرنوشت ما مهم است، نگویند که چون دوست‌ و هم حزبی‌های ما تایید نشده‌اند هر کسی می‌خواهد به مجلس برود؛ برخی از قوانین سال‌ها و چند دهه باقی می‌‌ماند؛ اگر مجلس یازدهم چیزی را تصویب کرد نمی‌توان به راحتی در مجلس دوازدهم آن را تغییر داد.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه  ما در حال تحریم و فشار شدید استکبار جهانی هستیم، تاکید کرد: ما باید این تحریم را بشکنیم یا نه؟ باید بسیاری از این ساختارها را تغییر بدهیم یا نه؟ دولت و قوه قضاییه به تنهایی نمی‌توانند، دولت و مجلس باید در کنار هم قرار بگیرند. اگر بناست که مشکلات اقتصادی مردم حل و تحریم‌ها برداشته شود و نیز تولید افزود شود و در بسیاری از بخش‌ها خودکفا شویم، راه آن هماهنگی بین دولت و مجلس است.

وی افزود: نیاز داریم با مجالس دهم و یازدهم مشکلات را حل کنیم اگر بخواهیم موانع تولید را برداریم و به آن تحرک ببخشیم نیاز به قانون داریم، اگر بخواهیم در مسیر تولید علم و دانش و شرکت‌های دانش بنیان پیش برویم نیاز به همکاری مجلس  و دولت داریم و به طور کل مجلس در همه امور مردم حق قانون‌گذاری و اظهار نظر دارد.

روحانی بیان کرد: برخی از مسائل از جمله رانت و غیره که در کشور وجود دارد باعث نگرانی مردم است و  مردم انقلاب کردند که این مسائل نباشند و همه مسائل از جمله جنگ و پذیرش تحریم و سختی‌ها برای به وجود آمدن اخلاق است چرا که اگر اخلاق درست شد همه چیز درست می‌شود.

وی با اشاره به جهاد اکبر از نظر پیامبر اسلام، گفت:‌ جهاد اکبر بالاتر از مبارزه با استکبار و آمریکا است اگر نهایت ما جامعه پاک و حیات طیبه است می بایست جهاد با نفس داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: تحریم یک عمل تروریستی و ظالمانه علیه مردم ایران است و کسی هم نمی‌تواند بگوید تحریم اثری ندارد و دولت باید قوی باشد. ما تا درد را ندانیم نمی‌توانیم درمان را بشناسیم. باید در را بشناسیم و همان‌جا به سراغ درد برویم و درمان کنیم. تحریم یک کار تروریستی علیه ملت ایران است. اگر کسی می‌گوید تحریم را به هیچ قیمتی نمی‌شود شکست این حرف نادرست است. چگونه در سال ۹۲ و ۹۴ تحریم را شکستیم؟ مگر ما تحریم نبودیم؟

وی ادامه داد: اینکه صادرات نفت ما از ۹۰۰ هزار بشکه به دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید به همین خاطر بود. همه شرکت‌ها صف بستند. اینکه رشد اقتصادی ما در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی دنیا شد که چشم بندی نیست. تحریم‌های سازمان ملل برداشته شد و معضل ما با آژانس اتمی برداشته شد. امروز هم علی‌رغم همه کارهایی که آمریکا کرده اما در برابر برجام ناتوان است. اینکه دادگاه بین‌ا‌لمللی علیه آمریکا رای می‌دهد این یعنی برجام زنده است و اینکه آمریکا در شورای حکام موفق نمی‌شود این یعنی این توافق زنده است. اینکه آمریکا نتوانست بعد از خروج از توافق علیه ما اقدامی کند نشان این است که ملت ما این توان را دارد.

روحانی گفت: ما می‌توانیم آمریکا را از کار غلطی که انجام داده پشیمان کنیم که این کار را قبلا کردیم و آن سندی که دوست نداشت را امضا کرد و باز هم باید این کار را کنیم و راه آن اتحاد و قدرت ماست. ما باید نشان دهیم که ملت ما بزرگ است و صبار شکور است. اگر ملتی صبار شد آمریکا ناچار می‌شود. آمریکا طی یک سال گذشته ده‌ها پیغام برای ما فرستاده. در چند روزی که من نیویورک بودم پنج یا شش پیغام برای من آمد. چرا اصرار کنید؟ شما که می‌گویید این انقلاب از دست می‌رود و با این حال چرا رهبران دنیا را واسطه می‌کنید؟

وی افزود: قدرت نمایی و وحدت ما و تولیدات ما کارهایی است که امسال محقق شده است. آمار کشاورزی و صنعت را نگاه کنید. همین خودرو که ما با آن مشکل داریم تولیدات همین خودرو را در این ماه‌ها با ماه‌های مشابه سال گذشته مقایسه کنید. ما سر غم به زانو نگرفته‌ایم. اگر ما می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم یک نمونه آن دوم اسفند است. ما همه باید پای صندوق آرا بیاییم.

رئیس‌ جمهور گفت: اینکه این جناح یا آن جناح بیاید تا روز دوم اسفند است. هرکسی و از هر جناحی به مجلس برود نماینده مجلس ما هستند و آنجا دیگر جای قهر نیست و اینجا اگر یکی می‌گوید این جناح یا آن جناح باید به مجلس برود اما هرکه به مجلس رفت نماینده همه ماست. برابر قانون اساسی نماینده مجلس در برابر تمام ملت مسئول است. همه باید اصل ۴۰ قانون اساسی را مورد توجه قرار دهند. در اعمال حق نمی‌توانید در زمان و مکانی اعمال حق کنید که به منافع ملی ضربه بخورد. مردم می‌خواهند دولت و مجلس با هم مشکل اقتصادی و اجتماعی و سیاست خارجی و... را حل کنند. آنچه مردم از ما می‌خواهند هم‌افزایی است که بتوانیم این مشکلات را برداریم.

وی ادامه داد: آمریکا روزی که مایوس شود از تحریم دست بر می‌دارد و پای میز مذاکره زانو می‌زند. در خود آمریکا نگاه کنید. این‌ها یک فرمانده بزرگ ما را شبانه و بزدلانه ترور کردند. آمریکا چه جوابی داد. هم مجلس نمایندگان و هم سنا اختیارات رئیس‌جمهور را در برابر جنگ با ایران محدود کرد چون آنها دیدند این کار ثبات را از بین برد. آن روز اگر مشکلی در منطقه بود می‌توانستند با همکاری با شهید سلیمانی حل کنند حالا به جای شهید سلیمانی باید با بیست نفر حرف بزنند. شما به واسطه دیگر کشورها با شهید سلیمانی حرف می‌زدید. حالا به جای شهید سلیمانی باید با ده‌ها نفر حرف بزنید و این کار شما را سخت کرد.

روحانی گفت: راه آمریکا در این منطقه غلط بوده و امروز نمایندگان مجلس و سناتورهایشان این را می‌گویند. پس ما باید با ایستادگی خود به قدرت برسیم. صف‌های پرشور ما در انتخابات آمریکا را مایوس می‌کند. امیدواریم افتخار دم اسفند پای صندوق توسط ملت ما آفریده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز