خبرگزاری کار ایران

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با ایلنا:

جبهه پایداری ابتدا با حضور قالیباف در لیست مخالف بود/ هنوز بسته‌های چاپی خودمان را توزیع نکردیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۹۳۵

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه جبهه پایداری نصف لیست را می‌خواست، گفت: آنها با حضور قالیباف در لیست مخالف بودند که بعدا موافق شدند.

فاطمه رهبر عضو لیست شورای ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره دلایل تاخیر در شکل گرفتن وحدت میان شورای ائتلاف و جبهه پایداری، گفت: دو شب گذشته تصمیم بر این بود که وحدت شکل بگیرد و حتی این موضوع رسانه‌ای هم شد و حضور آقای قالیباف به عنوان سر لیست مورد تایید دو طرف قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرار شد در جهت تغییر احتمالی برخی از نامزدها گفت‌وگو شکل بگیرد، اظهار داشت: آنچه که مسلم است طی ماه‌های اخیر چندین چند بار جناب حدادعادل به همراه آقای محسن رضایی، آقای بادامچیان و سایر اعضای شورای ائتلاف جلسات متعددی را با جناب آقاتهرانی و محصولی و دیگر مسئولان جبهه پایداری داشته و حتی سفرهایی به قم و دیدار با آیت الله مصباح یزدی در جهت وحدت داشتند.

رهبر افزود: این پیگیری‌ها خیلی طولانی شد و به همین دلیل لیست هم خیلی دیر اعلام و بسته شد؛ علت آن هم این بود که اعتقاد داشتند که شاید باز هم فرجی حاصل شود و ائتلاف صورت بگیرد برای همین در روزهای آخر مجبور به بسته شدن لیست ائتلاف شدیم. 

وی با بیان اینکه با این حال دغدغه مسولان ائتلاف بر وحدت بود که دیشب هم به این نتیجه رسیدند که لیستی مشترک صادر شود، بیان کرد: جبهه پایداری ابتدا با حضور آقای قالیباف مخالف بودند اما بعد با حضورشان موافق شدند و قرار بر این شد که تغییراتی در میان نامزدها صورت بگیرد و حتی از زمانی که به ما اعلام شد ما کار را متوقف کردیم و بسته‌های چاپی خودمان را توزیع نکردیم؛ منتظر خبرهای جدید بودیم تا بتوانیم تبلیغات جدید و اطلاع‌رسانی دقیقی به مردم داشته باشیم.

عضو لیست شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: منهای آقای قالیباف سه نفر در لیست جبهه پایداری و شورای ائتلاف مشترک هستند که  به این ترتیب ۲۶ نفر باقی می‌ماند؛ پیشنهاد جبهه پایداری این بود که ۲۶ نفر تقسیم بر دو شده وبه دو سهم ۱۳ نفری تبدیل شود که ابتدا با مخالفت روبرو شد.

وی اضافه کرد: علت مخالفت هم بر این بود که این همه سازوکار و فعالیت گروه‌های اصولگرا و تصمیم‌گیری‌هایی که انجام داده‌اند، با یک خرد جمعی و ساز و کار منطقی و علمی پیش رفته و با شاخص‌ها تطبیق داده شد؛ حال اینکه ما به همه اینها پشت پا بزنیم و با یک خط کش آن را از وسط نصف کنیم، نمی‌دانم بعدا برای تصمیم گیری‌های بعدی چه معنا و مفهومی پیدا می‌کند؟

رهبر تصریح کرد: اگر به این شکل باشد همه می‌گویند می‌نشینیم و یک روز مانده به آخر می‌آییم و یک خط‌کش می‌گذاریم و می‌گوییم نصف ما و نصف شما؛ این صحیح نیست.

این کنشگر سیاسی اصولگرا گفت: البته ما امیدوار بودیم که در لحظه آخر ائتلاف شکل بگیرد؛ چرا که فضای مجازی می‌تواند به این موضوع کمک کند و شاید بهانه‌ای برای دور شدن همه از تبلیغات کاغذی شود.

نماینده ادوار مجلس در پاسخ به این سوال که آیا لیستی که شورای ائتلاف بسته است از نظر ناشناخته بودن افراد شبیه به لیست دور پیش اصلاح‌طلبان نیست؟، با اشاره به توضیحات حدادعادل در این مورد گفت: اگر پیشتر به نحوه بستن لیست‌ها نقد بود این بار با نظرسنجی که از اقشار مختلف انجام شد افراد را انتخاب کردیم و در یک نظرسنجی علمی افراد را مورد مطالعه، تحقیق قرار دادند و  همه افراد از ۸ صبح تا ۵ بعداظهر طی فرآیند علمی مورد بررسی قرار گرفتند؛ همچنین مصادیق با شاخص‌ها منطبق شد و لیست در یک فرآیند بسیار علمی همسو با نیازهای جامعه شکل گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز