خبرگزاری کار ایران

آیتی در گفت‌وگو با ایلنا:

انگیزه حضور برخی منافع شخصی است نه احساس تکلیف/ آشفتگی و بی‌تدبیری در هر دو جناح سیاسی دیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۸۰۷

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اکنون هم اصولگرا‌ها چند لیست داده‌اند و هم اصلاح طلبان که این نشان می‌دهد چقدر آشفتگی، پراکندگی و بی‌تدبیری در هر دو جبهه وجود دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی آیتی تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص انتشار لیست‌های متعدد در جناح اصولگرا و اصلاح‌طلبان، گفت: وقتی جبهه‌های سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، خودشان دچار تردید هستند و اختلاف دارند و در شرایطی که آشفتگی در اردوگاه هر دو جبهه دیده می‌شود، توپ را به زمین احزاب می‌اندازند و می‌گویند که احزاب خودشان لیست بدهند که این بدترین کاری است که اتفاق می‌افتد و به این معناست که جبهه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: باید از اینها پرسید که اگر شما جبهه هستید پس چرا نمی‌توانید تصمیم‌گیری کنید و خط مشی منسجم و متحدی ترسیم کنید، لذا می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها جبهه‌ای واقعی نیستند و تنها یک اسم روی کاغذ هستند.

آیتی ادامه داد: اکنون در هر دو جناح این اتفاق رخ داده است، یعنی هم اصولگرا‌ها چند لیست داده‌اند و هم اصلاح‌طلبان که این نشان می‌دهد چقدر آشفتگی، پراکندگی و بی‌تدبیری در هر دو جبهه وجود دارد.

این تحلیلگر اصلاح‌طلب در بخش دیگر این گفت‌وگو درخصوص حضور برخی افراد با توجیه احساس تکلیف و ضرورت برای حضور در انتخابات، اظهار داشت: این‌هایی که فکر می‌کنند تا دم مرگ باید باشند، حتی اگر هر برخوردی با آن‌ها بشود و می‌گویند که ما احساس تکلیف ملی و شرعی کردیم، همه داستان است و اصل مطلب منافع شخصی است.

وی ادامه داد: هرکسی دوست دارد به مجلس برود چرا که مجلس وجهه اجتماعی، حقوق خوب و امکانات خوب دارد، از سوی دیگر نماینده مجلس علیرغم اینکه همه جور حرف می‌زند، به همه انتقاد می‌کند و حتی می‌تواند تهمت بزند اما به هیچکس پاسخگو نیست و در عین حال می‌تواند زندگی خوبی هم داشته باشد در نتیجه مجلس جای خوبی است و حالا که مجلس پر از مزایا و امکانات است بخش قابل توجهی از این‌هایی که برای رسید به مجلس تلاش می‌کنند، نباید بگویند ما برای تکلیف ملی و شرعی این کار را می‌کنیم و بیایند صادقانه به مردم بگویند برای منافع شخصی این کار را می‌کنند.

آیتی افزود: مساله این است که برخلاف آن که برخی می‌دانند شرایطی وجود دارد که در آن شرایط جایگاه و پایگاهی برای نماینده مجلس نیست اما همچنان علاقمند به حضور در آن جایگاه هستند زیر برخی دوستان ما تا دم مرگ دنبال این هستند که پست و عنوان بگیرند، و دست از تلاش برای تصدی یک منصب چه در مجلس، چه در دولت و چه در سایر ارگان ها برنمی‌دارند.

این تحلیلگر اصلاح‌طلب در ادامه در خصوص آرایش نیروهای سیاسی در مجلس آینده، تصریح کرد: به شخصه مطمئن هستم که مجلس آینده، یک مجلس با اکثریت اصولگرا است و دولت بعد نیز اصولگرا خواهد بود.

وی ادامه داد: لذا معتقدم که ما باید اجازه دهیم جریان اصولگرا با این ادعا‌هایی که در سال‌های اخیر مطرح کرده و همواره از مجلس انقلابی و دولت انقلابی سخن گفتند، مسئولیت کشور را برعهده گیرند و بعد ما این فرصت را خواهیم داشت که آن‌ها را نقد کرده و به چالش بکشیم، اما این که برخی از میان ما اصرار دارند که از حداقل کرسی‌ها استفاده کنیم به نظر من منطقی نیست و بهتر بود آقایان کنار می‌نشستند و کار را به دست آن‌ها می‌سپردند تا ببیند آن ‌ها چگونه عمل خواهند کرد.

آیتی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند برای حفظ شأن مجلس و در راس امور بودن آن باید در انتخابات شرکت کرد، گفت: امروز دیگر مجلس در راس امور نیست، بلکه شورای نگهبان در راس امور است، شورای نگهبان می‌تواند چهره‌هایی مانند هاشمی را در انتخابات رد کند، اعضای خبرگان رهبری را می‌تواند ردصلاحیت کند، همانطور که روحانیون سرشناس و بزرگی را در شهرهای مختلف به سادگی رد صلاحیت می‌کند، حتی بهترین متخصصین سیاسی و کارشناس‌های زبده تخصصی حوزه های دیگر که کاندیدای مجلس می‌شوند را ردصلاحیت می‌کند.

وی تصریح کرد: این مجلسی که می‌خواهند جایگاه آن را حفط کند، اصلا جایگاهی ندارد که حفظ شود، این حرف‌ها بی‌ربط است، بسیاری از کسانی که برای رسیدن به کرسی‌های مجلس مسابقه گذاشته‌اند، به دنبال منافع شخصی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز