خبرگزاری کار ایران

بیانیه جمعی از اصلاح‌طلبان درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۷۶

جمعی از اصلاح طلبان با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: ایران عزیز برای مواجهه با بحران‌های داخلی و خارجی که به‌نحوی بی‌سابقه کیان این ملت را هدف گرفته‌اند، نیازمند بیشترین میزان همبستگی و مشارکت ملی است.

به گزارش ایلنا،‌ جمعی از اصلاح‌طلبان با انشار بیانیه‌ای خواستار مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو شدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: تبلیغات انتخاباتی یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی در شرایطی آغاز شده است که به علت ردصلاحیت گسترده  داوطلبان به‌نفع یک جریان خاص، اصلاح‌طلبان به‌عنوان یک جریان سیاسی دارای پایگاه وسیع اجتماعی در اکثریت قاطع حوزه‌های انتخابیه امکان معرفی کاندیداهایی که آرمان‌های آنها را نمایندگی کند، ندارند و در نتیجه از شرکت در انتخابات محروم شده‌اند. تکلیف تعداد زیادی از کرسی‌های مجلس از هم اکنون مشخص است و در رقابت انتخاباتی در برخی حوزه‌ها عملا هیچ نامزد اصلاح‌طلب شناخته‌شده و مورد پذیرش حامیان اصلاحات حضور ندارد. صلاحیت نامزدهای عضو بیش از ۱۵ حزب و تشکل اصلاح‌طلب نیز همگی رد شده‌ است.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: وضعیت فوق موجب شده است شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و نیز تعدادی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین احزاب اصلاح‌طلب در تهران و بیش از دوسوم استان‌ها، به‌رغم تلاش‌‌ زیاد و آمادگی‌های مقدماتی قادر به معرفی نامزد و مشارکت فعال در رقابت‌های انتخاباتی نباشند و بخشی از جامعه ایران از حق انتخاب محروم بمانند.

امضاکنندگان این بیانیه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با آسیب‌شناسی عملکرد خود در انتخابات مجلس ۹۴ تصمیم گرفتند در این دوره صرفا از نامزدهای اصلاح‌طلبی حمایت کنند که لیاقت و سلامت‌شان مورد پذیرش فعالان و طرفداران در هر حوزه انتخابیه باشد، به هر قیمت و با هر نامزدی لیست ندهند، با مکانیزم شفاف و دموکراتیک‌تر رای‌سنجی مقدماتی (سرا) نامزدهایش را انتخاب کنند و با برنامه‌های سنجش‌پذیر و دقیق و نیز با تغذیه و پایش بهتر عملکرد راه‌یافتگان به مجلس عملکردشان را ارتقا بخشند، تاکید کردند: متاسفانه ردصلاحیت‌های گسترده امکان معرفی نامزد با این ویژگی‌ها را در بسیاری از حوزه‌ها از اصلاح‌طلبان گرفت. این روند واگرا و تفرقه‌آفرین در حالی در حال اجراشدن است که ایران عزیز برای مواجهه با سهمگین‌ترین بحران‌های داخلی و خارجی که به‌نحوی بی‌سابقه کیان این ملت را هدف گرفته‌اند، نیازمند بیشترین میزان همبستگی و مشارکت ملی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همزمانی و هم‌افزایی بی‌سابقهٔ بحران‌های ناشی از فقر، فساد، تورم، بیکاری، افزایش نابرابری‌ها و نارضایتی‌های اجتماعی، ناهنجاری‌های اجتماعی، تشدید تحریم‌ها و تهدید مستمر خارجی، امور کشور را تقریبا به حال تعلیق درآورده است. عبور از این وضعیت بحران‌خیز و خطرناک، جز از راه احیای امید و بسیج تمام ظرفیت‌های اجتماعی و ملی ممکن نیست.

نویسندگان این بیانیه خاطرنشان کردند: ما به عنوان جمعی که دل در گرو این آب و خاک دارد و استقلال و امنیت و آبادانی برای ایران و عدالت و آزادی و رفاه برای ایرانیان می‌خواهد، هشدار می‌دهیم این وضعیت نه‌تنها به حل یا کاهش مشکلات اساسی میهن و مردم نخواهد انجامید، بلکه مصالح و منافع ملت ایران را در معرض بحران‌های سخت‌تر قرار خواهد داد و کشور را به پرداخت هزینه‌های سهمگین‌تری مجبور خواهد کرد.

آنها بازگشت به‌سوی ملت، بازسازی امید و اعتماد از دست‌رفته، حاکمیت قانون، احیای جایگاه از دست‌رفته مجلس در تراز قانون اساسی و به‌عنوان تنها مرجع قانون‌گذاری از جمله راه‌های نجات کشوذ برشمرده و یادآور شدند: به باور ما هیچ راهی برای برون‌رفت کم‌هزینه و پایدار از بحران‌های جاری کشور جز این راه وجود ندارد و همه نیروهای ایران‌دوست و خیرخواه دیر یازود به آن خواهند رسید. به همین دلیل بر این مسیر پامی‌فشاریم و از معدود نامزدهای شناخته‌شده اصلاح‌طلب که تایید صلاحیت شده‌اند و نیز از هر نامزد معتقد به توسعه همه‌جانبه، عادلانه و پایدار کشور و مخالف جنگ و تحریم، انحصارطلبی و فساد دعوت می‌کنیم در برنامه و تبلیغات انتخاباتی خود، و در صورت راهیابی به مجلس در طول دوره‌ی نمایندگی، در مسیر اهداف فوق گام بردارند.

محسن آرمین، زهره آقاجری، ابراهیم اصغرزاده، جواد امام، عماد بها‌ور، سیدمصطفی تاجزاده، علی تاجرنیا، مهدی تحققی، رضا توفیقی، جلال جلالی‌زاده، سعید حجاریان، مصطفی درایتی، داود سلیمانی، فیض‌الله عرب‌سرخی، علیرضا علوی‌تبار،  مریم قدس،‌ فخرالسادات محتشمی‌پور، بدرالسادات مفیدی، عبدالله مومنی، عبدالله ناصری برخی از امضاکنندگان این بیاینههستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز