خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

نمی‌خواهیم عرصه را در داخل به حاکمیت تندروها بسپاریم/ امیدواریم نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۰۶۲

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: با مجموعه اتفاقاتی که در دهه‌های گذشته افتاده است، اثرگذاری مجلس کمتر از جایگاه واقعی‌اش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری کارگزاران سازندگی ایران اسلامی و معرفی فهرست نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس صبح امروز برگزار شد.

در این نشست محسن هاشمی، در سخنانی گفت: همانطور که مستحضر هستید در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم مجلس نخستین نهادی بود که بعد از انقلاب اسلامی برای مردم‌سالاری پایه‌گذاری شد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت و حساسیت مضاعف برای کشور است.

وی با بیان این‌که امروز کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است،  عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع که نظام و حاکمیت را با چالش رو‌به‌رو کرده است، افزایش فشارهای اقتصادی است که دلیلش تحریم‌هاست که به  کاهش شدید ارزش پول ملی انجامید، این امر باعث شده است معیشت مردم با مشکل رو به رو شده و منجر شده  سفره مردم کوچک شود.

وی بیان کرد: هفت یا هشت دهک جامعه درگیر همین مشکلات معیشتی است و انتظار مردم برای رفع این مشکلات به حق است و باید مسائل معیشتی مردم حل شود.

هاشمی با اشاره به این‌که مجلس امروز اثرگذاری کمتری دارد، اظهار کرد: چالش بعدی خود مجلس شورای اسلامی است که با مجموعه اتفاقاتی که در دهه‌های گذشته افتاده است، مشخص شده اثر گذاری‌اش کمتر شده است، باید کاری کرد که بار دیگر مجلس در راس امور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: چالش بعدی پیش روی اصلاح‌طلبان این است که عملکرد، کارنامه و دستاوردی که باید برجای می‌گذاشتیم، نگذاشتیم، این مساله مخصوصا به فراکسیون یکصد نفره‌ای که در مجلس داشتیم بازمی‌گردد.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: نکته دیگر بحث رد و تایید صلاحیت‌ها است که باعث شد بخش عمده‌ای از نیروهای خودمان را از دست دادیم‌. مشاهده کردید شورای عالی اصلاحات تصمیم گرفت فهرست رسمی ندهد اما تصمیم گرفت احزاب اصلاح‌طلب با اختیار خوشان لیست انتخاباتی دهند.

وی ادامه داد: ما تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتیم و باید بگویم فعالیت کارگزاران منحصر به این انتخابات نیست و همیشه فعال بوده است. گذشت زمان ثابت کرده است احزاب فعال به صورت زیکزاکی حرکت نمی‌کنند و همیشه حضور دارند.

هاشمی گفت: امروز بحث حضور مردم مطرح است گفته‌ می‌شود مردم شرکت نکنند و یا اقبال عمومی کم باشد اما ما امیدواریم نظر مردم را به سمت لیست یاران هاشمی برگردانیم.

وی افزود: عمده دلیل این فهرست حضور فعال در انتخابات بود و اسامی کاندیدا در درجه برای ما مساله بود، امروز برای ما حضور در انتخابات مهم است و مشاهده می‌کنید افرادی انتخاب شدند ارتباط تشکیلاتی با کارگزاران نداشتند.

این عضو حزب کارگزارن سازندگی درباره لیست یاران هاشمی گفت: مشی آیت الله هاشمی رفسنجانی اولویت مسائل کشور بود و مسائل فردی مطرح نبوده است. 

وی ادامه داد:  کاندیدای این لیست اگر نتوانند در انتخابات به مجلس راه پیدا کنند ناراحت نباشند چرا که ما به وظیفه خود عمل کردیم.

هاشمی تاکید کرد: عنوان یاران هاشمی بیشتر یک عنوان ژورنالیستی بوده است و به منظور نگاه مشارکت محور و امیدوار آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است. پیام حضور ما گفتن نه به افراطیون داخلی و خارجی است، ما نمی‌خواهیم عرصه را در داخل به حاکمیت تندروها بسپاریم و این در خارج برای مخالفان نظام و حاکمیت به فرصت تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز