خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام شهریاری:

شهید سردار سلیمانی، وجود خود را صرف وحدت اسلامی کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۵۴

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: شهید سردار سلیمانی وجود خودش را صرف وحدت اسلامی کرد و برای اینکه امت اسلامی به وحدت برسد، جان فشانی ها کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین "حمید شهریاری" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح روز یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام "راجا ناصر عباس جعفری" دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان و هیأت همراه، ضمن خیر مقدم و آرزوی توفیق برای آنان، با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی وجود خودش را صرف وحدت اسلامی کرد و برای اینکه امت اسلامی به وحدت برسد، جان فشانی ها کرد؛ همیشه در صحنه حاضر بود و جدای از اینکه سردار جبهه ها بود، بسیار نسبت به فرزندان شهدا و خانواده شهدا مهربان بود و به خانواده های آنان سرکشی میکرد، ایشان از روحیه لطیف و مهربانی برخوردار بود که  این ویژگی را  تنها در بزرگان اسلام سراغ داریم؛ شیعی و سنی و کرد و ... می دانستند که سردار در مقابل داعش یعنی شکل دروغین اسلام مقاومت و شکست داعش در منطقه را رهبری می کرد.

وی افزود: سردار شهید ما آنقدر در دل مسلمانان جهان جای گرفته بود که در روز تشییع پیکر مطهرش همه خیابانهای ایران و حتی عراق، پاکستان و هندوستان مملو از جمعیت شد، همه برای پاسداشت خون این شهید بزرگوار که در راه وحدت اسلامی کشته شد، آمده بودند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین از مجلس وحدت مسلمین پاکستان به خاطر همکاری در مشارکت گسترده اهالی پاکستان در مراسم تشییع سردار سلیمانی قدردانی کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه اهداف مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی را برای هیأت پاکستانی تشریح کرد و گفت: سوالی که در حوزه وحدت اسلامی پیش می آید این است که با وجود فرقه های متفاوتی که در بین شیعیان و اهل سنت ، این وحدت به چه معناست؟ آیا ما باید از اعتقادات خودمان دست برداریم تا اتحاد پیدا کنیم؟ ما معتقد هستیم که وحدت اسلامی به معنای دست برداشتن از اعتقادات تاریخی خودمان نیست، هر گروهی می تواند اعتقادات تاریخی و کلامی خودش را نیز داشته باشد؛ هدف نهایی و غایی و واحدمان این است که ما به سبک زندگی پیغمبر اکرم(ص) برسیم، این دستور قرآنی است که ایشان را اسوه زندگی خود قرار دهیم که اگر به این  الگو برسیم به هم نزدیک شده ایم و این به معنای وحدت اسلامی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه این دیدار، الگوی هرمی که مدل مفهومی از اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است را برای هیات پاکستانی تشریح کرد و گفت: ما باید از تفرقه گرایی و تعرض به جهان اسلام پرهیز کنیم و در مقابلش صلح و اصلاح ذات البین را ترویج کنیم، از تنازع و درگیری جلوگیری کنیم و در مقابلش همدلی و همدردی داشته باشیم؛ نباید دردی به درد های هم دین و هم کیش خود اضافه کنیم؛ باید از مشاجره و دعوای کلامی پرهیز کنیم، به مقدسات یک دیگر توهین نکنیم، از جنگ طایفه ای خودداری کنیم؛ به همدیگر در کلام و لفظ احترام بگذاریم، به همکاری با جهان اسلام توجه کنیم، نسبت به یکدیگر احسان و دوستی کنیم، خداوند متعال به احسان امر کرده و معیار اسلام هم  ابراز شهادتین است؛ فقط همین دو لازم است که کسی را مسلمان بدانیم؛ ما مسلمانان یک دشمن خونخوار و قدری به نام استکبار جهانی داریم که سر سلسله آن آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و برای مقابله با آنها باید با یکدیگر متحد شویم؛ دشمن ما قوی است و ما باید در مقابل این دشمن قوی خودمان را تقویت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تأکید کرد: ما باید از جنگ و مشاجره و اختلاف پرهیز کنیم و در سخنرانی های خود مرزمان را با دشمن مشخص کنیم، علمایی که در سخنرانی های خود مرز با دشمن را مشخص نمی کنند،علمای اصیلی نیستند؛ بنابر این ما باید هم دشمن را بشناسیم و هم مرز خودمان را با آن مشخص  و روحیه مقابله با آن را تقویت کنیم.

وی افزود: ما وارد جنگ جدیدی با استکبار جهانی شده ایم که این جنگ، جنگ نرم است، جنگی که ابزار آن سلاح نیست، قلم و ماهواره واینترنت است و ما از شما عالمان دین  درخواست داریم که توجه بیشتری به این مسئله داشته باشید، چرا که دشمن امروز سهمگین ترین ضربه ها را از طریق جنگ نرم به جهان اسلام وارد می کند؛ این وظیقه علما است که در این زمینه امر به معروف و نهی از منکر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز