خبرگزاری کار ایران

رامین در گفت‌وگو با ایلنا:

جمهوریت بر اساس آموزه‌های تاریخی تقویت خواهد شد/ غیرانقلابی با ضدانقلاب تفاوت دارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۵۶

یک فعال سیاسی بیان کرد: عدالت خواهی، آزادی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان آرمان‌های انقلاب بوده و هست.

محمدعلی رامین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که پس‌از گذشت ۴۰ سال  تا چه حد توانستیم در این جمهوریت را که یکی از شعارهای اصلی انقلابیون بود به معنای واقعی تحقق بخشیم، گفت: مبنای تحقق جمهوریت جامعه بشری است، یعنی اسلام بدون انسا‌ن‌ها تحقق پیدا نمی‌کند و از سوی دیگر هم انسان بدون اسلام به سعادت نمی‌رسد. 

وی ادامه داد: باید اسلامیت را تقویت کرد زیرا هویت اجتماعی ایرانیان از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون اسلام بوده است اگر مجریان امور اسلام را به تمام معنا بفهمند، بپذیرند و اجرا کنند جمهوریت بر اساس همه آموزه‌های تاریخی تقویت خواهد شد. 

رامین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که چرا امروز در آستانه انتخابات صحبت از انقلابی و غیرانقلابی در جامعه مطرح می‌شود و مردم خط کشی می‌شوند، عنوان کرد: به عنوان یک انسان اگر با  انسان‌های دیگر همتراز تلقی شوید و دیگران شما را هم مساوی خودشان بدانند به طور طبیعی مشکلی پیش نمی‌آید، در تاریخ و جغرافیا افرادی از انسان‌ها  به دنبال سلطه‌طلبی و تسلط بر دیگران هستند برای همین هم تعارض ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هنگامی که شما یک انقلاب اسلامی ایجاد کردید دشمنانی دارید زیرا انقلاب شما آرمان‌هایی دارد که قطعا مخالفانی دارد، آنان که مخالف عدالت خواهی، آزادی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان هستند طیبعتا ناخودی هستند.

رامین ادامه داد: مخالفان که ارزش‌های اسلامی و فرهنگی و دینی ما را قبول ندارند و با آن مبارزه می‌کنند غیرخودی هستند حال اگر کسانی در حاکمیت ما باشند که ارزش‌های اسلامی و آرمان‌هایشان را نخواهند محقق کنند به طور طبیعی غیر انقلابی هستند و این را هم توجه داشته باشید غیرانقلابی با ضدانقلاب تفاوت دارد ضد انقلاب یعنی کسی که آرمان‌های انقلاب را قبول ندارد و می‌خواهد یک جور دیگر زندگی کند اما انقلابی کسی است ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز