خبرگزاری کار ایران

ظریف با رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۲۴۸

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی، درباره تعهدات اروپا در قبال برجام و کاهش تعهدات برجامی ایران بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار مانفرد وبر با محمدجواد ظریف، تعهدات اروپا در قبال برجام  و همچنین کاهش تعهدات برجامی ایران و اوضاع منطقه غرب آسیا مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه که از روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافته است دیدارهای متعددی با مقامات و شخصیت‌های حاضر در این کنفرانس داشته است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز گذشته با حضور در محل استقرار دکتر محمد جواد ظریف در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین به تبادل نظر پرداخت.

وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و چین طی دیداری در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص برجام، مسائل منطقه غرب آسیا، شهادت سردار سپهبد  سلیمانی و هواپیمای اوکراینی  گفتگو و تبادل نظر کردند.

ظریف در این دیدار  از مدیریت چین در خصوص کرونا تمجید و از همکاری دولت چین در زمینه کمک به خروج دانشجویان ایرانی از ووهان تشکر کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز از همکاری‌های کشورمان در این  زمینه  تشکر و قدردانی کرد.

دیدار و گفت و گو با گروه الدرز (ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد)  گروه اقدام بحران، وزیر خارجه فنلاند، واتیکان، چک، عمان، کرواسی از دیگر دیدارهای روز گذشته وزیر امور خارجه در حاشیه این کنفرانس بود.

محمد جواد ظریف امروز همچنین با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپایی در خصوص برجام و تعهدات اروپا در این زمینه و همچنین مسائل منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با وادیم پریستایکو همتای اوکراینی دیدار و پیرامون هواپیمای اوکراینی و همچنین همکاری دو کشور در تحقیقات در این خصوص تبادل نظر کردند.

ظریف امروز همچنین با همتای ژاپنی خود دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو کرد.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز