خبرگزاری کار ایران

میرسلیم:

کسی که مسئولیتی می‌پذیرد باید کاسبی‌هایش را تعطیل کند/ برخی از نمایندگان مجلس دهم خباثت به خرج دادند

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۸۷۶

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: بعضی ها در کسوت عناد، مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق می کنند و این باعث عدم رشد سیاسی و پشیمان شدن مردم خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی میرسلیم نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عصر امروز با بیان اینکه ما الان در شرایط پیچیده و دشواری هستیم، اظهار داشت: در این شرایط دشمنان مقهور قدرت ما شده‌‌ است به گونه‌ای که دشمنان باید از ما الگو بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب مرهون حضور گسترده مردم در صحنه‌های گوناگون است، افزود: رهبری مسیر ما را روشن کرده است. مردم همواره و یکپارچه اثبات کرده‌اند که همیشه در صحنه هستند.

میرسلیم با بیان اینکه طبق تاکید قانون اساسی حاکمیت مطلق از آن خداست، تصریح کرد: خداوند به انسان‌ها حق حاکمیت، به عنوان امانت را عطا کرده تا خود سرنوشت خود را رقم بزنند. مردم خودشان انقلاب اسلامی را انتخاب کردند. آیا ما باید قدرشناس این دستاورد ارزشمند باشیم.

عضو هیئت نظارت بر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ۴۱ سال است از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد که مردم بیش از چهل بار پای صندوق های رای رفتند و خودشان برای سرنوشت خود تصمیم گرفتند. به طور متوسط ۶۳ درصد واجدان شرایط برای رای دادن پای انتخابات مجلس رفته اند.

وی با بیان اینکه یکی از مردم سالاری‌های معتبر در جهان جمهوری اسلامی است، گفت: دشمنان با تمسک به حربه تضعیف روحی سعی در متزلزل کردن مردم دارند. اینها خائن به انقلاب هستند. متاسفانه بعضی ها در کسوت عناد، مردم را به عدم حضور در انتخابات تشویق می کنند و این باعث عدم رشد سیاسی و پشیمان شدن مردم خواهد شد.

میرسلیم می‌گوید که آمدن پای صندوق رای یک وظیفه میهنی و یک واجب شرعی است و ما باید با اراده و اعتماد به فرزندان همین آب و خاک به مصاف معضلات و حل آنها برویم. اگر حاکمیت این کشور به عهده مردم باشد راهش از تعیین نمایندگان شایسته می‌گذرد. نمایندگان به عنوان واجدین شرایط باید وظایفی از قبیل شناخت و کشف چرایی به وجود آمدن مشکلات و معضلات و دلایل و ریشه آنها داشته باشند.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در قوانین و مقررات ضعف وجود دارد و ناکارآمدی مسئولان به این مشکلات افزوده است. علت این همه گرانی با این همه وفور و برکات الهی موجود در کشور چیست؟ چرا ارزش پول ما اینقدر سقوط کرده و الان یک دویست هزارم ارزش پول ملی در اوایل انقلاب شده است؟ این همه مشکلات به همدیگر وابسته هستند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل و ریشه‌های رکود، بی‌عرضگی مسئولان است، تصریح کرد: آنها باید از این همه پا به کاری مردم در صحنه‌های حساس درس بگیرند. بیکاری و گرانی باعث دلسردی جوانان ما شده که این دو مسئله باعث به وجود آمدن خیلی از معضلات دیگر می‌شود.

میرسلیم می‌گوید: اولین وظیفه نمایندگان منتخب کنار گذاشتن تعارف و با اهتمام درک کردن ریشه مشکلات است. دست خداوند پشت سر ماست. ما سربلند در مقابل استکبار ایستاده‌ایم و سربلند تر خواهیم ایستاد. نمایندگی مجلس را کم اهمیت تلقی نکنید.

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در مسئله گرانی بنزین دولت بسیار ضعیف عمل کرد، گفت: این چه بی کفایتی بود که باعث سردرگمی مردم شد؟ نماینده شایسته باید بداند که چه مسئله‌ای کجا و به چه علت به وجود آمده و سپس با جدیت وارد این صحنه شود. رانت، تحریم، رباخواری و ویژه خواری از دیگر ریشه های این مسئله هستند.

وی افزود: دومین وظیفه نماینده این است که با توجه به قابلیت‌ها این سیاستگذاری را انجام دهد که ما باید چه راهی را برویم؟ شما کسانی که دارای تخصص هستند را باید شناسایی کنند و  به مجلس بفرستید.

میرسلیم با بیان اینکه ۷۲۰ بند تدبیر برای مسائل کشور توسط رهبری ابلاغ شده است، تصریح کرد:  در این ۷۲۰ بند اعم مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تبیین شده است. اهل اجرای این فرامین صادقانه کجایند که عمر، وجود و حیثیت،خود را برای انجام آن وقف کنند.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه بعد از قبول کردن مسئولیت کار و کاسبی باید تعطیل شود، تصریح کرد: کار مردم را راه انداختن امرمقدسی است. چطور می‌شود که فردی صادقانه وظایف خود را انجام دهد و به کامیابی های اجتماعی برسد. بعضی از نمایندگان مجلس در دوره قبل، خباثت به خرج دادند. نمایندگان دارای صلاحیت به هر وزیر رای نمی‌دهند و یا تطمیع نمی‌شود.

وی اضافه کرد:  نماینده باید به قول خود عمل کنند؛ مدیران باید به خواسته‌های مردم پاسخ دهند. یا اینکه مدیر باشیم و خدمت کنیم یا اینکه برویم برای کاسبیمان تلاش کنیم.

میرسلیم گفت: تجربه در حل بحران ها چاره‌ساز  است. چند نفر  از نمایندگان بعد از دوره نمایندگیشان دوباره به مردم رجوع می کنند؟ فرایند انتخابات یک طرح دو جانبه است. باید برویم سراغ کسانی که می‌خواهند خود را وقف مردم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز