خبرگزاری کار ایران

گزارش دیلی بیست از تلاش سناتورها برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۵۶۳

دیلی بیست در گزارشی به تصمیم سناتورها برای محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ در مورد ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی بیست، فقط یک هفته از تبرئه شدن ترامپ می‌گذرد سناتورهای ایالات متحده - از جمله شماری از جمهوری‌خواهان - قرار است قانونی را تصویب کنند که اختیارات جنگی ترامپ برای مقابله نظامی با ایران را محدود کند این قطعنامه نشان می‌دهد که سناتورهای آمریکایی هرگونه اقدام ترامپ برای صدور فرمان نظامی علیه ایران را منوط به کسب اجازه از کنگره خواهند کرد.

هشت سناتور جمهوریخواه با همه دموکرات‌ها همراه شدند تا این قطعنامه به تصویب برسد.

ترامپ در واکنش به این تصمی سناتورها در پیامی گفت: چنین اقدامی قدرت او را برای مقابله با ایران به شدت محدود می کند و از سنا خواست تا این قانون را تصویب نکند. 

یکی از سناتورها در این خصوص گفت که طرفدار شیوه‌ای است که ترامپ در سمت خود به عنوان فرمانده کل عمل کرده است.

وی در ادامه افزود: این قانون  به معنای خواستن یک ریاست جمهوری ضعیف ، یا یک فرمانده ارشد ضعیف نیست. این به این معنی است که هر عملی که ما را با ایران درگیر می‌کند نیاز به کسب مجوز کنگره است. این موضع نباید بحث برانگیز باشد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز