خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه شیکاگو در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ بیشتر از مغز خود به شهودش اعتماد دارد/ هیچ کدام از وعده های ترامپ تاکنون عملی نشده است/ سیاست خارجه ترامپ نژادپرستانه است/ اروپا از انتقام آمریکا می‌ترسد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۵۶

استاد دانشگاه شیکاگو با انتقاد از سیاست خارجی ترامپ، تصمیمات ترامپ را فاقد استراتژی و منطق دانست و گفت: ترامپ سیاست خارجه نژادپرستانه‌ای را دنبال می‌کند و می‌خواهد لاتین‌ها، آفریقایی‌ها و مسلمانان را از آمریکا خارج کند

 پروفسور «ماروین زونیس» استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو است، وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا پرداخت.

ترامپ بیشتر از مغز خود به شهود خود اعتماد دارد

هیچ کدام از وعده‌های ترامپ تاکنون عملی نشده است

ماروین زونیس در ابتدا در مورد وعده ترامپ مبنی بر خروج نیروهای خود از خاورمیانه گفت: ترامپ بیشتر از مغز خود به شهود خود اعتماد دارد. در نتیجه، بسیاری از تصمیمات وی مبتنی بر شهود است نه بر اساس یک برنامه استراتژیک منطقی تدوین شده. به نظر می‌رسد وعده عقب‌نشینی نظامی از منطقه وعده بدون فکر دیگری  است. هیچ کدام از وعده‌های ترامپ تاکنون عملی نشده است. 

سیاست خارجه ترامپ نژادپرستانه است

وی در ادامه در مورد سیاست خارجی ترامپ گفت:  واضح است که به فکر و تصور خودش می‌خواهد منافع ایالات متحده را به حداکثر برساند همچنین به معنای این است که هیچ نوع محدودیتی برای خودش در قبال دیگر کشورها قائل نیست. او سیاست خارجه نژادپرستانه‌ای را دنبال می‌کند و می‌خواهد لاتین‌ها، آفریقایی‌ها و مسلمانان را از آمریکا خارج کند.

حضور آمریکا در منطقه باعث بی‌ثباتی شده است

این تحلیل‌گر برجسته همچنین در مورد حضور آمریکا در منطقه و بی‌ثباتی‌های ایجاد شده گفت: مطمئناً آمریکا باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است. حمله فاجعه‌آمیز آمریکا به عراق برای سرنگونی صدام حسین به بی‌ثباتی خاورمیانه منجر شده است.

ترامپ با ترور سردار سلیمانی می‌خواست نشان دهد آن قدر‌ها هم ضعیف نیست

وی هم چنین در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: من اعتقاد دارم که این اقدام با  هدف منحرف کردن توجه  ایالات متحده از استیضاح وی و همچنین راهی برای نشان دادن پایگاه جناح راست خود بوده است همچنین می‌خواست نشان دهد عدم پاسخ به اقدامات ایران به معنای ضعیف بودن وی نبوده است.

 استاد اقتصاد سیاسی بین‌الملل در دانشگاه شیکاگو هم چنین در مورد حمله موشکی ایران گفت: امیدوارم که این حمله خواست ایران برای انتقام‌جویی را برآورده کرده باشد به نظر می‌رسد از خشونت بیشتر جلوگیری شده است.

با توجه به تاثیر دلار بر اقتصاد جهانی، اروپا از انتقام آمریکا می‌ترسد

وی در ادامه در مورد سرنوشت برجام و اینستکس گفت: با توجه به کنترل آمریکا و دلار بر تجارت به عنوان ارز جهانی تجارت، کشورهای اروپایی از انتقام آمریکا می‌ترسند. ایالات متحده می‌تواند از این ابزار برای مجازات کشورهای اروپایی که سیاست خارجی ایالات متحده را نقض می‌کنند استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز