خبرگزاری کار ایران

اصلاح آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۶۸۵

هیئت دولت آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی را اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت‌خانه‌های کشور، دادگستری و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی را اصلاح کرد.

بر این اساس، اقلام اطلاعاتی مربوط به مجموعه نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و چگونگی قرار گرفتن آن ها در این پایگاه، از طریق دستورالعمل اجرایی که مشترکاً از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت موضوع این آیین‌‌نامه، ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه تنظیم و ابلاغ می‌ شود، تعیین خواهد شد.

هم‌چنین، به اشخاص حقوقی، نهادها و مؤسسات عام‌المنفعه نظیر کانون‌های وکلای دادگستری و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون و سازمان‌های نظام‌های حرفه‌ای که به موجب قوانین یا مقررات مربوط ایجاد شده یا می‌شوند، بدون نیاز به ثبت در هر یک از قالب‌های شخصیت حقوقی، شناسه ملی اختصاص داده می‌شود.

رعایت این موضوع در مورد آن دسته از اشخاص مذکور که به ثبت رسیده‌اند نیز الزامی است. در صورت ابهام در تطبیق مصادیق با این حکم، نظر معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در هر مورد ملاک عمل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز