خبرگزاری کار ایران

متانی در گفتگو با ایلنا:

انتشار لیست جبهه مستقلین در روزهای آینده/ لیست را براساس سرلیستی نخواهیم بست

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۴۸

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی، گفت: درخواست ما از شورای نگهبان این است که به اعتراض و در خواست تجدیدنظری که شده است نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

به گزارش ایلنا، علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص وضعیت این حزب در آستانه انتخابات و همچنین روند انتخاب نهایی و انتشار لیست این حزب، گفت: حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با همراهی چند حزب دیگر و با اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، «جبهه متحد مستقلین ایران» را تشکیل داده و با انتخاب اعضای شورای مرکزی بنده به عنوان رییس و سخنگوی این جبهه در حال فعالیت هستم.

وی در خصوص لیست انتخاباتی این جبهه، ابراز داشت: تا این لحظه بیش از ۱۷۰ نفر در تهران و نزدیک به ۴۰۰ نفر در سراسر کشور که علاقمند به حضور در لیست جبهه متحد مستقلین هستند به ما مراجعه کرده و برای حضور در لیست جبهه متحد مستقلین و حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی درخواست داشته‌اند، این افراد جبهه مستقلین را به عنوان یک جریان انقلابی و مردمی و حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی را به عنوان یک حزب بسیار مترقی و انقلابی می‌شناسند.

متانی ادامه داد: در حال حاضر فضای خوبی فراهم است و ما در حال ارزیابی هستیم و طبق زمان بندی که توسط اعضای شورای سیاستگذاری برنامه‌ریزی شده است، ان شاالله طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده لیست ما تجمیع و نهایی خواهد شد.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی افزود: موضوع دیگری که برای ما اهمیت فراوانی دارد، درخواست ما از شورای نگهبان است که نگاه ویژه‌تری به جریان مستقلین و ایثارگران داشته باشند و بحث‌هایی که در جامعه وجود دارد، این است که چرا شورای نگهبان نگاه منطقی‌تری نسبت به جریان ایثارگران نداشته است.

وی در خصوص چرایی این درخواست از شورای نگهبان ابراز داشت: نیروهای خیلی خوبی بودند که صلاحیت‌شان احراز نشد و از همین جهت از شورای نگهبان درخواست می‌کنیم که در آخرین مرحله تجدیدنظر نگاه ویژه‌تری نسبت به جریان ایثارگران داشته باشند.

متانی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون پیش بینی خود از حضور و مشارکت مردم در انتخابات و ترکیب مجلس آینده، اظهار داشت: درخصوص ترکیب مجلس آینده قطعا جبهه مستقلین و ایثارگران کرسی‌های مناسبی را کسب خواهد کرد اما در این فرصت باقی مانده درخواست ما از شورای نگهبان این است که به اعتراض و درخواست تجدیدنظری که شده است نگاه ویژه‌تری داشته باشد تا بتوانیم یک انتخابات مناسب و درخور شأن جمهوری اسلامی داشته باشیم.

دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی در خصوص سخنان گذشته خود پیرامون کسب ۶۰ کرسی در مجلس آینده، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از نیروهای ما که از اقبال و فضای خوبی برخوردار هستند هنوز موفق به اخذ مجوز حضور در انتخابات نشده‌اند، لذا با بررسی‌هایی که داشتیم اگر در آخرین درخواست که از شورای نگهبان داشتیم، نگاه مناسب‌تری داشته باشند می‌توانیم این نتیجه را کسب کنیم.

متانی در پایان درخصوص مساله انتشار لیست و سرلیست احتمالی این جبهه سیاسی، بیان داشت: یکی از تفاوت‌های مهم جبهه مستقلین این است که ما لیست را براساس سرلیستی نخواهیم بست و روند کارهای این‌چنینی را به هم می‌ریزیم و یک ساختار جدید و متفاوت در مساله انتشار لیست ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز