خبرگزاری کار ایران

میرسلیم:

استیضاح محل امتیازگیری شده است/ کمک به مردم نباید شب انتخابات انجام شود/ به جای امر به معروف و نهی از منکر چاپلوسی باب شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۳۲۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برخی از استیضاح‌ها برای پرسش از عملکرد وزیر نیست، بلکه محلی برای امتیازگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین(ع) میدان شهدای تهران، با اشاره به زمینه‌ها و ریشه‌های نهضت امام خمینی(ره)، گفت: انقلاب ما انقلاب پاکی بود چرا که برخلاف سایر انقلاب‌ها برای رسیدن به رفاه و دنیاطلبی نبود، بلکه ریشه این انقلاب مبانی اسلام بود.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب برعهده امام خمینی(ره) بود، انسانی متقی و زاهد و بعد از رحلت ایشان هم مقام معظم رهبری که شخصیتی وارسته و زاهد هستند هدایت انقلاب را عهده‌دار شدند.

میرسلیم در ادامه با اشاره به پاک بودن انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی دیگر از عوامل پاکی این انقلاب این است که انقلاب ما با خون پاک شهدای قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم آبیاری شده است و لازم است احترام بزرگان این انقلاب و شهیدان حفظ شود، احترام به امام راحل و شهدا به دلیل چاپلوسی نیست بلکه بخشی از اخلاق انقلابی است و اگر کسی جسارت و بی ادبی  به این بزرگواران کند، این مسأله به معنی جرات آنان نیست بلکه نشانه زبونی آنان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، بیان داشت: دنیا به شهید سلیمانی احترام می‌گذارد، چرا که می‌داند ایشان برای مقابله با تروریسم چه از خودگذشتگی کرد و چه مردانگی به خرج داد، بنابراین باید احترام بزرگان و شهدا را از صمیم قلب خود نگه داشت.

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود، بیان داشت: امروز ۴۱ سال از انقلاب گذشته و با استفاده از بیانیه گام دوم خوب است نگاهی به عملکرد خود داشته باشیم و ببینیم کجای کار نقص داشته است. مشکلات ما دارای منشاءهای مختلفی است، یکی از آن‌ها این است که ما درباره شایسته‌سالاری یعنی انتخاب مجریان مناسب به طور کامل موفق نبوده‌ایم.

میرسلیم با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی کار دست مردم است، خاطرنشان کرد: نباید انتخابات را ساده بگیریم و اجازه دهیم در انتخابات نقض و ضعف به وجود آید.

وی ادامه داد: خیلی متاسف شدم وقتی شنیدم در برخی استان‌ها برای رای گیری به مردم پول می‌دهند تا به آنها رای دهند، انتخابات یک حق الهی است، یعنی حق حاکمیت بر سرنوشت خود و نباید این حق را به سادگی معامله کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: باید مطمئن باشیم کسانی که انتخاب می‌شوند از شیوه های مناسب انتخاب شوند. وزیر و وکیل وقتی تصمیم بدی بگیرند سرنوشت مردم را به جهت غلط می‌برند.

وی در ادامه افزود: برخی افراد در کشور ما خیلی به بیگانگان خوشبین هستند در حالی که آنها برای ما کاری نکردند و بزرگترین ضربه را از آنها (بیگانگان) خورده‌ایم، ما با همه ظرفیت‌ها و امکاناتی که داریم چه نیازی به خارجی‌ها و بیگانگان داریم؟  البته نمی‌گویم که دروازه‌های کشور را ببندیم بلکه از موضع عزت به جای ذلت با آنها ارتباط بگیریم.

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی فردی را انتخاب کردید از او گزارش بخواهید که چرا اینگونه رای داده و مطالبه‌گری کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز کشور مبتلا به فساد مالی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شده است، تصریح کرد: در مسأله فساد فرهنگی متاسفانه شاهد سستی کانون خانواده‌ هستیم، از سوی دیگر سن ازدواج بالا رفته و آمار ازدواج کاهش یافته است.

میرسلیم به وجود فساد سیاسی اشاره و تصریح کرد: فساد سیاسی یعنی ضد و بند میان قوای سه گانه، چگونه می‌شود که نمایندگان برای استیضاح وزیر امضا می‌کنند اما بعد یک به یک امضای خود را پس می‌گیرند؟ این نشان می‌دهد برخی از استیضاح‌ها برای پرسش از عملکرد وزیر نیست، بلکه محلی برای امتیازگیری است.

وی با تاکید بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات، تصریح کرد: نماینده مجلس باید بر عملکرد وزیر نظارت کند اما اگر زد و بند کنند که دیگر کار نظارت انجام نمی‌گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیگر نقطه ضعف موجود در عملکرد چهل سال گذشته را فساد مالی برشمرد و تصریح کرد: اصل فساد مالی به تجاوز به بیت المال برمی‌گردد، اینکه می‌گویند اختلاس شد، یعنی از اموال دولتی یا عمومی به نفع شخص و وابستگان خودمان استفاده کرده‌ایم؛ پایبندی به قانون اهمیت فراوانی دارد، قانون هم بنویسید و عمل نکنید فایده ندارد. اینکه مردم ما را انتخاب کرده اند یعنی امانتی را به ما سپرده اند.

وی ادامه داد: البته نباید کمک به مردم شب انتخابات انجام شود که وجهه تبلیغاتی داشته باشد، در اسلام نمی‌شود از وسیله غلط و نادرست به هدف درست رسید.

میرسلیم زیرمیزی را یکی از مشکلات کشور دانست و بیان کرد: شغل کارمندی مقدس است، کارمندان حقوق اندکی می‌گیرند که به مردم خدمت کنند، چرا کارمند می‌شود؟ این عشق خدمت به مردم است، اما اگر کارمندی به دنبال زیرمیزی باشد گناه است.

وی ادامه داد: بخش کثیری از پزشکان ما شریف هستند اما بعضی هم هستند که زیرمیزی می‌گیرند، پزشکان یکی از اقشار پردرآمد هستند اما کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند.

میرسلیم فساد میان شوراها و شهردار ها را از دیگر جلوه های فساد برشمرد و ابراز داشت: اعضای شورای شهر قرار بود بر شهردار نظارت کنند نه اینکه با شهردار هم‌دست شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه به جای امر به معروف و نهی از منکر چاپلوسی باب شده است، گفت:‌ امروز در برخی حوزه ها شاهد فساد راهبردی هستیم یعنی فسادی که ریشه بسیاری فساد دیگر است، مثلاً تداخل منافع مثل ضرب المثل اینکه فلانی هم از توبره می‌خورد و از آخور.

میرسلیم با بیان اینکه دولت اگر آمد و خودش متصدی امور شد این یک اشکال راهبردی است، عنوان کرد:‌ اگر فردی در مقام وزارت یا وکالت قرار گرفت باید هر کار دیگری که دارد را رها کند؛ نمی‌شود هم شرکت داشته باشی و هم وزیر باشی چون در این صورت احتمال سواستفاده از رانت اطلاعاتی بوجود می‌آید.

عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ‌یکی از مشکلات دیگر کشور این است که شهرداران مجوز فروش هوا را گرفتند، یعنی تراکم فروشی در کشور صورت گرفت و به عبارتی مجوز ساختن طبقات بیشتر را گرفتند.

وی اضافه کرد: این پول دو مشکل دارد اگر وارد صندوق شهرداری شود یعنی شما از هیچی پول درست کردید که تورم ایجاد می‌کند و دوم اینکه این روش هم زیرمیزی دارد و هم عوارض دیگر؛ از این مسیر درآمد های هنگفتی برای شهرداری ها ایجاد شد .به این می‌گویند فساد راهبردی که یک مجوز به غلط داده شد.

میرسلیم ادامه داد: این پول‌ها درست نیست، آن وقت معده هایی که با این پول‌ها سیر و گشاد شد دیگر به سادگی سیر شدنی نیست. صدماتی که ما به انقلاب می‌زنیم خیلی شدید تر از صدماتی است که ترامپ بتواند به ما بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز