خبرگزاری کار ایران

امین زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

عدالت اقتضا می‌کند که همه گروه‌های سیاسی فرصت برابر برای رقابت در صحنه انتخابات داشته باشند/ قانون انتخابات باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۱۶۰

معاون حقوقی اسبق رییس‌جمهور گفت: عدالت اقتضا می‌کند که همه گروه‌های سیاسی فرصت برابر برای رقابت و حضور در صحنه انتخابات داشته باشند.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری با دولت روحانی در سه سال ابتدایی آن و احتمال حضور در یک لیست مشترک با محمدباقر قالیباف، گفت: دغدغه اصلی برای من خدمت حقوقی به کشور است که هم در قوه مجریه به عنوان معاون رئیس جمهور و هم در مجلس به عنوان نماینده ملت تلاش کردم این مساله را پیگیری کنم.

وی ادامه داد: زمانی که چنین مسئولیتی در دولت دارید، مساله اصلی مبحث اجرای قانون است و در کنار آن موظف هستید مسائل حقوقی کشور را رصد کنید و نگاه احترام به قانون را گسترش دهید.

امین‌زاده در ادامه با تاکید بر تلاش برای خدمت به جامعه بر اساس تخصص، ابراز داشت: مواردی که در سوال اشاره شد به این امر بر می‌گردد که بخواهیم براساس حرفه و تخصصی که یاد گرفته‌ایم به کشور و جامعه خدمت کنیم، طبیعتا هرجا که بستر خدمت وجود دارد، فرد باید ورود کند و خدمت کند، به شخصه حتی در دانشگاه هم تلاش کردم از این فرصت استفاده کرده و دانشگاه را با قوه مقننه یا قوه مجریه نزدیک کنم.

معاون اسبق حقوقی رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره علت جدایی از دولت و اینکه آیا در دولت با فرد یا گروهی اختلاف نظر داشته است، بیان داشت: رییس جمهور می‌تواند با اختیاراتی که دارد و نوع همکاری که با همکاران خود دارد در خصوص اینکه که یک نفر در کابینه بماند یا برود،‌ تصمیم بگیرد و این از حقوق و اختیارات ایشان است.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ردصلاحیت های صورت گرفته از میان نمایندگان فعلی و همچنین چهره‌های سیاسی، گفت: فلسفه این کار که وضعیت صلاحیت مالی و اخلاقی افراد تایید شود امر اشتباهی نیست به هر حال این امر که باید یک نماینده پاکدست وارد مجلس شود اهمیت دارد و از آنجا که برای همه ملت امکان شناسایی و رصد این مساله وجود ندارد به همین جهت نیاز است که نهادی باشد تا بتواند این مساله را ارزیابی کند.

وی در ادامه به چگونگی روند این بررسی‌ها اشاره و تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از اهدافی که دارم این است که مقررات مربوط به انتخابات را اصلاح کنیم چرا که گاهی در اثر این مساله دلگیری و دلخوری‌هایی به وجود می‌آید، علیرغم اینکه نباید افرادی که دست درازی به بیت المال دارند اجازه ورود به مجلس پیدا کنند اما از طرف دیگر در این زمینه گاهی پیگیری‌ها و تحقیقات ممکن به شکلی صورت بگیرد و افرادی به ناروا چنین مساله‌ای(ردصلاحیت) برایشان رقم بخورد، به نظرم قانون یک مقداری مشکل دارد و لازم است که این فرآیند اصلاح شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و این که ردصلاحیت‌های انجام شده، امکان حضور فعال در انتخابات را از مردم گرفته است، اظهار داشت: من فکر می‌کنم عدالت اقتضا می‌کند که همه گروه‌های سیاسی فرصت برابر برای رقابت و حضور در صحنه انتخابات داشته باشند و طبق آماری که هست در بین نمایندگان مجلس از هر دو گروه اصولگرا و اصلاح‌طلب تعداد برابری ردصلاحیت شده‌اند و در بین فعالان سیاسی هم از هر دو جناح ردصلاحیت صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر عدالت باشد مردم خودشان ارزیابی خواهند کرد و می‌توانند مشارکت پرشوری هم در انتخابات داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز