خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور؛

کارخانه تولید مرغ و تخم‌مرغ کاسپین طلایی چیکا در گنبدکاووس افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۱۴۰

رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز جمعه با حضور در منطقه گوزنی‌تپه بخش مرکزی شهرستان گنبدکاووس کارخانه زنجیره کامل تولید مرغ‌های تخم‌گذار، مرغ مادر و تخم‌مرغ را در شرکت کاسپین طلایی چیکا افتتاح کرد.

به گزارش ایلنا،  این واحد تولیدی زنجیره کامل در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸هزار میلیارد ریال تاسیس شده که با تکمیل آن فرصت اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

این زنجیره کامل تولیدی شامل ۶۰هزار مرغ مادر تخم گذار ، ۳۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار، ۳ میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۹۰۰ هزار پرورش پولت تخم‌گذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک آماده دام، کارخانه جوجه‌کشی، کارخانه بسته بندی، و فراوری تخم‌مرغ را شامل می شود.

این واحد تولیدی قابلیت تولید سالیانه ۷۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در سال را دارد که معادل ۲۵ درصد کل تولید تخم‌مرغ کشور است.

محمود واعظی بعد از افتتاح این واحد تولیدی مواد غذایی احداث واحدهای تولیدی به صورت زنجیره کامل گامی مهم در راستای بهبود کیفی و کمی محصولات تولیدی عنوان کرد و گفت: تلاش تولیدکنندگان برای تولید محصول کیفی و ایجاد اشتغال مورد حمایت جدی دولت است و از این فعالیت ها حمایت می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به نیازمندی‌های داخل کشور به مواد غذایی همچون مرغ و تخم‌مرغ و بازار خوب صادراتی در کشورهای منطقه و همسایه به این محصولات فعالیت واحدهای تولیدی به صورت زنجیره کامل می تواند در تامین نیاز داخلی به صورت کامل و همچنین صادرات این محصول بسیار تاثیرگذار باشد.

واعظی ابراز امیدواری کرد که ساخت واحدهای تولیدی به صورت زنجیره کامل در نقاط مختلف کشور در دستور کار سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور که به منظور افتتاح تعدادی از پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی به شهرستان گنبدکاووس سفر کرده است در بدو ورود به شهر گنبد با حضور در مزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام به مقام این شهیدان و گرانقدر ادای احترام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز