خبرگزاری کار ایران

حسینی:

نماینده‌ای که به کار واردات مشغول باشد، نمی‌تواند به نفع تولید داخل عمل کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۳۹۸

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد گفت: نماینده‌ای که به کار واردات اشتغال داشته باشد، نمی‌تواند به نفع تولید داخل عمل کند. نماینده برای اینکه بتواند نظارت کند، حرف بزند و تذکر بدهد، باید پاکدست باشد نه اینکه به دنبال فرصت برای خودش، خانواده و اطرافیان‌اش باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در نشست جبهه جهادگران انقلاب اسلامی با موضوع «تفکر انقلابی در انقلاب اسلامی» در سخنانی با اشاره به وضعیت کشور در سال‌های نخست پس از انقلاب و شدت محرومیت در روستاها، گفت: در ابتدای انقلاب محرومیت‌ها بسیار زیاد بود و برای رفع این نیازها و محرومیت‌های موجود امام خمینی دستور تشکیل جهاد سازندگی را دادند و ماهم در همان عرصه فعال بودیم، پس از آن جنگ آغاز و عرصه جهاد فی سبیل الله بود و وارد این عرصه شدیم و پس از جنگ هم در حوزه‌های علمی و فرهنگی کشور به عملکرد جهادی نیاز داشت و در زمان وزارت نیز تلاش کردیم منویات مقام معظم رهبری را دنبال کرده و جامه عمل بپوشانیم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در ادامه به اشاره به نقش مهم مجلس در کشور، تصریح کرد: ما معتقدیم مجلس فعلی نتوانسته است در جایگاه اصلی خود قرار گرفته و به اندازه جایگاه نهاد مجلس تاثیرگذار باشد، بخشی از کارکرد امر ریل گذاری و تعیین سیاست‌ها است اما بخش مهم دیگر وظایف این نهاد نظارت است، نماینده برای اینکه بتواند نظارت کند، حرف بزند و تذکر بدهد، باید پاکدست باشد نه اینکه به دنبال فرصت برای خودش، خانواده و اطرافیان‌اش باشد.

وی ادامه داد: نماینده‌ای که به کار واردات اشتغال داشته باشد، نمی‌تواند به نفع تولید داخل عمل کند چرا که سود و منفعت او در واردات است و چه تضمینی وجود دارد که چنین فردی از موقعیت شغلی و رانت اطلاعاتی به سود کسب و کار بیرونی خود بهره نبرد؟

نماینده ادوار چهارم و پنجم مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز کشور به کار جهادی، ابراز داشت: متاسفانه سیستم اداری ما درست عمل نمی‌کند درنتیجه برای پیشبرد امور باید کار جهادی کرد تا کارها پیش برود وگرنه کار معطل می‌ماند، در زمان وزارت مواردی بود که پروژه بزرگی به دلیل اختلاف سلیقه‌ها و بروکراسی معطل می‌ماند و ما مجبور بودیم به استان یا شهرستان رفته و از نزدیک پیگیری کنیم تا مسأله حل شود.

حسینی در پایان با تاکید بر لزوم نزدیکی هرچه بیشتر میان زندگی مسئولان و مردم، اظهار داشت: رمز محبوبیت سردار سلیمانی این بود که خودش به صورت جهادی عمل می‌کرد و در خط مقدم و جلوتر از خط مقدم در کنار نیرو‌هایش بود، نه اینکه در سایه و امنیت بنشیند و فقط دستور صادر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز