خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

پنجاه درصد از خسارت سیل خوزستان به اراضی کشاورزی پرداخت شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۲۰۹

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده پنجاه درصد از خسارت ناشی از سیل به اراضی کشاورزی خوزستان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که صبح امروز(سه شنبه ۱۵ بهمن‌ماه) به استان خوزستان سفر کرده است، در جمع خبرنگاران، گفت: در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان گزارشی در خصوص پرداخت خسارات به ساختمان‌‌ها و اراضی کشاورزی خسارت دیده از سیل ارائه شد، بر اساس این گزارش بیش از پنجاه درصد از خسارت اراضی کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ساختمان‌های که نیاز به تعمیر داشته‌اند، تکمیل  شده اند و مواردی  که نیاز به ساخت داشته‌اند نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته و مابقی آن تا اسفند‌ماه تکمیل می‌شود.

رئیس قوه مقننه، عنوان کرد: بر روی لایروبی انهار و کانال کشی‌ها مطالعات لازم انجام شده و برای برخی از آنها منابعی در نظر گرفته شده است تا عملیات اجرایی ساخت آنها آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان یک سرزمین پر اهمیت برای مردم کل کشور مطرح است و مردم قدر مقاومت و عزت آفرینی مردم رشید این استان  را در دوران دفاع مقدس  می‌دانند، ادامه داد: اگر گاهی برطرف کردن مشکلات زمان‌بر می‌شود به دلیل کمبود منابع است.

لاریجانی با بیان اینکه در زمینه ریزگردها و تاثیر آن بر تاسیسات برقی منابعی در نظر گرفته شده بود و امروز بر اساس گزارش‌های ارائه شده بسیاری از مشکلات در این زمینه برطرف شده است، گفت: با توجه به شرایط  استان خوزستان همه کشور به دنبال رفع مشکلات آن هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: استان خوزستان مرزهای طولانی دارد به همین دلیل در زمینه واگذاری برخی اختیارات به استاندار مسائلی مطرح شد که اعلام کردم پیشنهادهای موجود در این باره را ارائه کنند تا در قانون مدنظر قرار بگیرد و استانداران بتوانند سریع‌تر تصمیم‌گیری نمایند.

رئیس قوه مقننه در پایان، خاطرنشان کرد: حضور پر شور و چشمگیر همه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌تواند دشمن را پس بزند و پایه‌ای برای حضور فراگیرتر  شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز