خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در نشست خبری:

از آمار بالای رد صلاحیت‌ها خوشحال نمی‌شویم/ همه موارد نافی صلاحیت لزوما وصف مجرمانه ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۴۰

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ما از آمار بالای رد صلاحیت‌ها خوشحال نمی‌شویم. در این حوزه اگر بحثی وصف مجرمانه باشد ما قطعا ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست خبری خود در خصوص اینکه سخنگوی شورای نگهبان دلیل برخی رد صلاحیت‌ها را ناشی از فساد اقتصادی و اخلاقی دانسته‌ است، قوه قضائیه برای برخورد با این فسادها برنامه‌ای دارد، گفت: موضوع صلاحیت با موضوع اعمال مجرمانه عموم و خصوص مطلق است. برخی اقدامات نافی صلاحیت است اما وصف مجرمانه ندارد که باید توجه داشته باشیم؛ پس همه موارد نافی صلاحیت لزوما وصف مجرمانه ندارد.

وی تصریح کرد: اگر برای مثال نماینده‌ای با رانت اطلاعاتی از انجام پروژه‌ای کاری اقدام یا خریدی انجام دهد و از عواید طرح منتفع شود وصف مجرمانه ندارد اما شورای نگهبان می‌تواند این را نافی صلاحیت بداند. نکته دوم این است که انتظار داریم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان برخی موارد را در زمان خودش رسیدگی کند که با این اقدام اصلا کار به رد صلاحیت نیانجامد. ما از آمار بالای رد صلاحیت خوشحال نمی‌شویم. در این حوزه اگر بحثی وصف مجرمانه باشد ما قطعا ورود خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز