خبرگزاری کار ایران

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم:

هر کسی را برای سخنرانی دعوت نمی‌کنیم/ شاید سخنرانی زاکانی را به یک منزل شخصی منتقل کردیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۱۹

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم، با بیان این که سخنرانی زاکانی در این مدرسه، انتخاباتی نبوده که نقص قوانین باشد، گفت: احتمال دارد با توجه به شیطنت‌های رسانه‌ای، سخنرانی مربوطه را به یک منزل شخصی منتقل کنیم.

حجت الاسلام حسین عابدینی مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سؤال که فراهم کردن مجلس سخنرانی در محیط این مدرسه علمیه، برای علیرضا زاکانی از کاندیداهای انتخابات مجلس در شرایطی که چندی پیش آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دستوری صریح تأکید کرده بود که از واگذاری فضای حوزوی به جریان‌های تبلیغی نامزدهای خاص خودداری شود، چگونه است؟ اظهار داشت: برنامه این سخنرانی برای ظهر فردا (سه شنبه ۱۵بهمن) ریخته شده اما بالاخره در فضای مجازی فشار می‌آورند که این کار انجام نشود.

وی افزود: قصد ما این نبوده که این برنامه انتخاباتی باشد، بلکه برای سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، تصمیم گرفتیم از ایشان بعنوان کسی که از قبل ایشان را می شناختیم و بعنوان یک رجل سیاسی کشور، دعوت کنیم تا در یک سخنرانی به تبیین این بیانیه بپردازد و هیچ بحث انتخاباتی با توجه به فضای انتخابات مجلس با ایشان نبوده است؛ حتی قرار است در این جلسه یک رونمایی از شرحی که بچه‌های طلبه خود مدرسه درباره بیانیه گام دوم انقلاب نوشتند و یک کار ابتکاری و جدیدی است، انجام شود.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم، اضافه کرد: برنامه ما همین سخنرانی بوده که اعلام شده اما احتمال دارد با توجه به فشارهایی که می آورند، این سخنرانی از محیط مدرسه علمیه به یک فضای خصوصی یعنی منزل شخصی کسی منتقل شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بالاخره آقای زاکانی یکی از کاندیداهای خاص انتخابات مجلس در قم است و بالاخره دعوت از او در یک مدرسه علمیه و در فاصله چند هفته تا انتخابات، شائبه نادیده گرفتن دستورالعمل صریح آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه مبنی بر عدم واگذاری محیط حوزه های علمیه به کاندیداهای خاص انتخاباتی را دارد؟ گفت: به نظر بنده سخنرانی برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، واگذاری برای تبلیغ خاص نیست؛ اگر این نگاه را داشته باشیم که باید بگوییم الان جلسات بصیرتی که در مدارس علمیه مختلف برگزار می‌شود ولو با حضور برخی سخنرانان که کاندیدای مجلس هم هستند، در این ایام برگزار نشود.

عابدینی در پاسخ به این سؤال که بالاخره ما چند کاندیدای شاخص در قم داریم که مدارس علمیه از واگذاری محیط حوزه به آن‌ها منع شده‌اند، گفت: اتفاقا همین‌ها هستند که حرف تحلیلی برای گفتن دارند؛ ایشان رجل سیاسی هستند و کار به انتخابات هم ندارند؛ شخصی است که تحلیل‌گر است و حرفی برای گفتن دارد؛ از این باب ایشان را دعوت کردیم و به نظرم هیچ نقص قانونی هم که آیت الله اعرافی گفتند، در کار نبوده و نگاه ما هم این نبوده است؛ هرچند که احتمال دارد با توجه به فضای شیطنت رسانه ای که می‌شود! و این که برخی سعی می‌کنند چوب لای چرخ برخی حرکت‌های انقلابی مدارس علمیه کنند، ممکن است که با وجود مصلحت انجام این کار، تشخیص دهیم که با توجه به شیطنت‌های رسانه‌ای، مفسده این کار بیشتر شود؛ اما به نظر بنده اصل این کار هیچ مشکلی ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما بعنوان مدیر مدرسه علمیه که می‌گویید ما صرفا برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، یک شخص سخنران را دعوت کرده‌ایم که حرفی برای گفتن دارد و تحلیل گر در این زمینه است، آیا حاضر هستید که فضای مدرسه را در اختیار کاندیداهای دیگر انتخابات مجلس بگذارید که بگویند من هم تحلیل خوبی در زمینه گام دوم انقلاب دارم؟ گفت: نه؛ ما کسی را دعوت می‌کنیم که خودمان قبولش داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) قم افزود: مدرسه ما برای خودش شاخص‌هایی دارد و ما در این مدرسه هر کسی را به این راحتی قبول نمی‌کنیم که بیاید و فضای سخنرانی داشته باشد؛ چون این مدرسه زیر نظر آیت الله ممدوحی است و آیت الله عابدینی هیئت امنای آن هستند؛ ما که هر فردی را برای سخنرانی دعوت نمی‌کنیم و این فرد هم که دعوت کردیم، در راستای بحث انتخاباتی ایشان نبوده است؛ نه فکر ما در این مسئله بوده و نه پشت پرده می‌خواستیم برای ایشان تبلیغ انتخابات مجلس شود.

وی گفت: حالا بازهم داریم تصمیم گیری می‌کنیم و ممکن است بر اساس مصلحت سنجی و بر اساس دستور العمل آیت الله اعرافی و شورای عالی حوزه های علمیه و با این که برنامه ما نقص آن قوانین نبوده، اما احتمال دارد با شیطنت های رسانه، نقض قوانین تلقی شود، مکان سخنرانی را جابجا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز