خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی خبر داد:

مایوس کردن دشمن منوط به این است که چقدر پشتوانه مردمی نظام را تقویت کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۴۷۶

استاندار تهران گفت: انتخابات چه از زمان امام و چه اکنون با حضور مقام‌معظم رهبری از اهمیت زیادی برای ما برخوردار بوده است و قوی شدن و مایوس کردن دشمن منوط به این است که چقدر پشتوانه مردمی نظام را تقویت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اولین روز از دهه فجر که در محل استانداری تهران با حضور معاونان استاندار برگزار شد، گفت: ایام دهه فجر ایام همدلی و وحدت اقشار جامعه است و این ایام را تبریک می‌گویم و همچنین یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن سال ۵۷ مقطعی بود که ما از سلطه استکبار جهانی رها شدیم.

استاندار تهران با اشاره به انتخابات‌های پیش‌ رو گفت: باید شرایط حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم چرا که مهمترین پشتوانه هر حکومتی مردم هستند.

بندپی خاطرنشان کرد: در شرایطی که مورد تحریم‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بودیم، رهبر انقلاب سال ۹۸ را سال رونق تولید نام‌گذاری کردند و تدابیر دولت امید در راستای حفظ اشتغال و اشتغال جدید در دستور کار قرار گرفت از همه تبصره‌های بودجه ۹۸ استفاده کردیم تا شاهد رونق کسب و کار باشیم از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای توسعه پایدار روستایی و از تبصره ۱۶ برای اشتغال فراگیر استفاده کردیم. 

وی با بیان اینکه ۲.۱ درصد کاهش نرخ رشد بیکاری داشتیم گفت: ۹۰۹ پروژه در ایام دهه فجر که بالغ بر ۴هزار و‌۸۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته، افتتاح خواهد شد که براثر این پروژه ها ۱۱۷۷۴ هزار شغل ایجاد شده است.

محسنی بندپی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حوزه‌های ایجاد شده برای مشاغل خانگی گفت: مشاغل خانگی بیشتر در حوزه فرش باقی، صنایع دستی و بسته بندی مواد غذایی است.

وی همچنین درباره آسیب‌های اجتماعی و کودکان کار و اقدامات مربوط به آنها، گفت: عمده ترین آسیب اجتماعی در استان تهران اعتیاد است که بر اساس تبصره ۱۵ و ۱۶ در حال پیگیری راهبری است. ظرفیت مبارزه با این موضوع بیش از آن چیزی است که با آن مواجه هستیم و برخلاف آنچه که در گذشته مشکل کمبود ظرفیت‌های های پیشگیرانه و عملکردی داشتیم، اکنون بیشتر از ظرفیت تهران توان داریم.

استاندار با اشاره به پاکسازی دره فرحزاد از معتادان متجاهر گفت: معتادان متجاهر آنجا جمع آوری شده‌اند و در مورد سایر نقاط تهران هم این کار انجام شده است؛ برای بهتر مدیریت شدن این اقدامات، ستاد مبارزه با مواد مخدر را به سه حوزه شرق غرب و خود تهران تقسیم بندی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه محله شوش، مولوی و هرندی هم که همیشه جزو مناطقی بودند که حضور معتادان متجاهر را در آنها شاهد بودیم و می‌بینیم که پاکسازی شده است، تاکید کرد: درباره مبارزه با اعتیاد اقدامات جامعی انجام شده و اقدامات پیشگیرانه هم در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: ۷۵ درصد کودکان خیابانی از اتباع هستند، بررسی های ما از اسفند ۹۷ تا خرداد ۹۸ نشان از قاچاق کودک به کشور داشت و ما در این زمین از ظرفیت‌های همه سازمان‌های مسئول مانند سازمان بهزیستی، پلیس و مدیریت امور اجتماعی استفاده کردیم و تلاش می کنیم اقداماتی در خصوص اجتماع پذیر کردن و بازگشت این کودکان به چرخه تحصیل انجام دهیم. همچنین برخی از این کودکان نیز رد مرز خواهند شد و در این زمینه با وزارت امور خارجه در حال رایزنی هستیم. 

محسنی بندپی درباره ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: براساس قانون باید جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود ما بیشتر به دنبال قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم و کمتر به دنبال جریمه کردن هستیم. براساس کمیسیون ماده ۱۰۰ به تخلفات حریم شهرها پرداخته و براساس کمیسیون ماده ۹۹ به ساخت و سازهای خارج از حریم رسیدگی می‌شود.

بندپی درباره خلازیر گفت: ستاد بازآفرینی برای این منطقه نیز در دستور کار داریم و نسبت به ساماندهی این منطقه اقدام خواهیم کرد. یکی از اولویت‌های ما ساماندهی و جمع آوری کودکانی است که  در این منطقه هم‌ زباله گردی می کنند و هم زباله سوزی.

وی درباره متوسط درآمد خانوار شهری گفت: در سال ۹۵، متوسط درآمد خانوار شهری در استان تهران ۳ میلیون و ۶۹۶ هزار تومان بوده است، اما در سال ۹۶ متوسط درآمد خانوار بیش از ۴ میلیون بوده است که ۱۶ درصد رشد داشته و در سال ۹۷ نیز متوسط درآمد خانوار ۵ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان بوده که ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی درباره هزینه خانوارها نیز گفت: درسال ۹۵ متوسط هزینه خانوار ۳میلیون و ۴۵۵ هزار تومان بوده و در سال ۹۶، سرانه هزینه خانوار ۳ میلیون و ۹۹۹ هزار تومان بوده است. در سال ۹۷ نیز بیش از ۴ میلیون تومان بوده است.

استاندار تهران با اشاره به بیشترین هزینه کرد خانوار گفت: بیشترین هزینه برای اجاره مسکن و به طور متوسط معادل ۲میلیون و ۲۸۸ هزار تومان بوده و ۴۷ درصد درآمد خانوار صرف این موضوع می شود.

وی ادامه داد: پس از مسکن بیشترین هزینه خانوار برای خوراکی است که حدود ۱۹ درصد و به طور متوسط معادل ۹۱۷ هزار تومان بوده است. در حوزه بهداشت و درمان نیز ۹ درصد هزینه شده که حدود ۴۳۲ هزار تومان بوده است. در حوزه حمل و نقل ۹ درصد هزینه شده که به طور متوسط ۴۱۶ هزار تومان است در حوزه پوشاک و کفش ۱۰۴ هزار تومان معادل دو درصد به طور متوسط هزینه هر خانوار است در حوزه آموزش و پرورش نیز به طور متوسط ۱.۹ دهم هزینه شده که معادل ۹۵ هزار تومان است. در حوزه تفریح ۱ درصد هزینه شده که به طور متوسط حدود ۴۴ هزار تومان است.

بندپی درباره وضعیت طلاق در استان گفت: خوشبختانه اقداماتی مانند آموزش پیش از ازدواج، حین ازدواج و فرزند پروری شرایطی فراهم کرد که شیب رشد طلاق در کشور متوقف شود و با کاهش طلاق در استان مواجه شدیم ما باید به دنبال بالا بردن ازدواج باشیم هم سن ازدواج بالا رفته و هم عدم تمایل به زندگی مشترک باعث شده شاهد رشد  ازدواج نباشیم یکی از موضوعات اشتغال جوانان است موضوع مسکن و وام ازدواج می تواند مشوق ازدواج باشد و نگاه تجملاتی نداشتن چه از طرف خانم و چه آقا می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد.

محسنی بندپی نیز در ادامه گفت: انتخابات چه از زمان امام و چه اکنون با حضور مقام‌معظم رهبری از اهمیت زیادی برای ما برخوردار بوده است و قوی شدن و مایوس کردن دشمن منوط به این است که چقدر پشتوانه مردمی نظام را تقویت کنیم.

وی با اشاره به تجدید نظر شورای نگهبان گفت: خوشبین هستیم که در این تجدیدنظر فضا رقابتی شود و  در چارچوب قانون اساسی فضا برای حضور همه فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز