خبرگزاری کار ایران

جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

«معامله قرن» یک کلاهبرداری بزرگ در قرن حاضر است/ رژیم‌های مرتجع و منفعل منطقه نمی‌توانند پشتوانه مناسبی برای این طرح‌ باشند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۰۶

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه می‌گویند معامله برای تعیین کشورهای فلسطین و اسرائیل صورت گرفته درست نیست بلکه باید گفت فضاحت قرن رقم خورده است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره مطرح شدن طرح «معامله قرن» از سوی آمریکا گفت: متاسفانه در حال حاضر  بدترین شرایط برای احقاق حقوق فلسطینیان در منطقه رقم خورده که باید برای این موضوع فکر و راهکاری اندیشید تا مردم مظلوم این کشور که حق حاکمیت در فلسطین را دارند، برسند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدتر از این اتفاق همراهی کشورهای مرتجع منطقه مانند امارات، عربستان، بحرین با طرح‌های صهیونیستی است که هدف‌شان به فراموشی سپردن طرح‌های مردم فلسطین از جمله؛ بازگشت آوارگان و عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از مناطق اشغالی و سپردن حق تعیین سرنوشت به مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحیان و سایر ادیان است.

وی گفت: همیشه آمریکایی‌ها به عنوان میانجی و نظریه پردازان و تئوریسین‌های صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خودشان را مطرح کردند اما جالب است که بدون هیچ ابایی این داور و حکم در ابتدا اعلام می‌کند برای ما امنیت و منافع رژیم صهیونیستی در اولویت قرار دارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکایی‌ها سالیان سال است مردم و رهبران فلسطین را از مبارزه به مذاکره کشانده‌اند، عنوان کرد:  مذاکراتی را در مادرید، اسلو و کمپ دیوید و اماکن مختلفی ترتیب دادند و سالیان سال مردم این کشور را معطل کردند که هیچ نتیجه‌‌ای در بر نداشته است .

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در دهه گذشته هم طرح‌هایی برای تشکیل دو دولت داده بودند نه تنها به این تعهدشان عمل نکردند بلکه ترامپ آمده است با وقاحت هرچه تمام‌تر قدس اشغالی را به عنوان پایتخت صهیونیست‌ها به رسمیت شناخته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی  یادآور شد: با وجود اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط آمریکایی‌ها امضا شده است، آمده‌اند بلندهای جولان را جزء سرزمین رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

جمالی نوبندگانی تاکید کرد: چیزی به اسم این معامله قرن وجود ندارد بلکه هدف آنها  تحقیر اعراب، مسلمانان و فلسطینیان است باید گفت یک کلاهبرداری است که در این قرن صورت می‌گیرد.

وی افزود: جالب است این طرح به قدری فضاحت بار است که گروه‌هایی که به عنوان نزدیک به غرب شناخته می‌شوند و سال‌هاست از مبارزه خارج شدند، مانند محمود عباس و برخی از جناح‌های جنبش فتح این موضوع را محکوم کردند‌.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها اهداف دیگری دارند، گفت: قطعا معامله قرن به گفته این‌ها نه برای احقاق حق فلسطینیان و نه برای ایجاد صلح در منطقه است بلکه به نظر  اهداف دیگری در سر دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نتانیاهو و ترامپ می‌خواهند از این موضوع برای جلب لابی صهیونیسم که انتخابات آمریکا و اسرائیل را مدیریت می‌کنند استفاده کنند، انشاالله با قدرت و قوتی که در محور مقاومت است حتما این موضوع به شکست خواهد انجامید و ما هم این فضاحت قرن را محکوم می‌کنیم.

وی درباره نقش ایران که گفته می‌شود بسیار مهم است گفت: قطعا ایران مورد توجه محور مقاومت منطقه است. چرا آمریکا از شهید سلیمانی و ایران عصبانی است به خاطر اینکه ایران و نیروهایی مثل شهید سلیمانی و محور مقاومت هماهنگ‌کننده ایستادگی در برابر این‌ها هستند.

جمالی نوبندگانی گفت: ایران به همراهی محور مقاومت مانع از جغرافیای جدید، تجزیه کشورها و سیطره صهیونیسم شدند.

وی ادامه داد: قطعا محور مقاومت که نگاهش به رهبری ایران است جلوی این قضیه را خواهد گرفت همانطور که از تجزیه عراق  و سوریه جلوگیری کرد و  در حال حاضر هم صهیونیست‌ها  را از جنوب لبنان بیرون و غزه بیرون راند قطعا این موضوع هم محقق نمی‌شود.

 این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: صهیونیست‌ها بدانند این قرن، قرن پیش روی محور مقاومت و عقب‌نشینی آنان است و این معامله قرن انجام نخواهد شد و پیشاپیش سقط می‌شود. رژیم‌های مرتجع و منفعل مانند بحرین و امارات هم نمی‌توانند پشتوانه مناسبی برای این طرح‌ها باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز