خبرگزاری کار ایران

/اختصاصی ایلنا/

تکلیف لیست اصولگرایان در تهران مشخص شد+ اسامی

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۹۷

ایلنا به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد لیست نامزدهای مورد حمایت اصولگرایان در تهران تقریباً در حال نهایی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بر این اساس تکلیف ۴ روحانی در این ائتلاف روشن شده و حجج اسلام مرتضی آقاتهرانی، سیدمحمود نبویان از جریان پایداری و سیدرضا تقوی و غلامرضا مصباحی مقدم از جامعه روحانیت در این لیست قرار گرفته‌اند.

حسب اعلام قبلی شورای ائتلاف مقرر شده بود حداکثر ۱۰ فرد مشهور نیز در لیست واقع شوند که بدین منظور حضور محمدباقر قالیباف، رضا تقی‌پور، سیدمصطفی آقامیرسلیم، الیاس نادران و عبدالحسین روح‌الامینی در لیست قطعی شده و از میان بیژن نوباوه، سیدمهدی هاشمی، حسین مظفر، مجتبی رحمان دوست، مجتبی رضاخواه، سید شمس الدین حسینی، مسعود زریبافان، محمد عباسی، سیدمحمد حسینی و غلامرضا خواجه سروی نیز ۵ نفر انتخاب خواهند شد.

اما بزرگترین مشکل بزرگان اصولگرایان در تهران انتخاب ۱۰ جوان از میان ۲۰ فرد راه یافته است که حتی باعث شده است علیرغم توافق قبلی مبنی بر قطعیت حضور محسن پیرهادی،وحید یامین پور، سیدنظام الدین موسوی و امیرابراهیم رسولی کماکان این بخش از لیست موجب توقف بحث و استمرار آن در روز یکشنبه ۱۳بهمن شود.

چنانچه روی  ۴فرد فوق اجماع حاصل شود شش نفر دیگر از میان مجتبی ثابتی، مهدی وکیل‌پور، فرشاد مهدی‌پور، سعیدآجورلو، مجتبی توانگر ، سعید احدیان، احمدنادری ، امیرسیاح مالک شریعتی، احسان خاندوزی، مهدی جولایی و علی قریشی انتخاب می‌شوند.

نحوه انتخاب نیز تقسیم‌بندی به شش گروه دونفره و رای‌گیری میان آنان خواهد بود.

همچنین گفته میشود بدلیل استعفای محسن مهدیان نام او از لیست حذف شده و بر روی اسم میعادصالحی نیز بدلیل اعتقاد برخی تصمیم گیران مبنی بر ریسک قانونی صلاحیت وی خط قرمز کشیده شده است.

شایان ذکر است که تاریخ برکناری میعاد صالحی از صندوق کشوری در بازه ششماه قبل از آغاز ثبت نام‌ها نبوده و بسیاری این صندوق را مطابق مصوبه دیوان عدالت اداری، دولتی می‌دانند.

همچنین از میان خانم‌ها زهره الهیان، لاله افتخاری، فاطمه آلیا، فاطمه رهبر، سوده نجفی، الهام اکبری، فاطمه قاسم پور، الهام امین زاده و کبری خزعلی نیز شش نفر انتخاب خواهند شد.

شایان ذکر است یکی از موضوعات مورد بحث در شورای ائتلاف اصولگرایان، حصول اطمینان از عدم ردصلاحیت نامزدهای نهایی توسط شورای نگهبان است.

گویا این شورا نگران است که بدلیل پاره‌ای ملاحظات حداقل ۳نفر از افراد نهایی این لیست که در معرض ردّ صلاحیت هستند در روزهای پایانی غافل‌گیر شوند.

درحالی که اصلاح‌طلبان در اکثر حوزه‌های انتخابیه نامزد قابل طرح ندارند و در تهران نیز بدلیل ردصلاحیت‌های گسترده با مشکل مواجه شده‌اند، اصولگرایان آنقدر نامزد تایید شده دارند که فقط در تهران می‌توانند هشت لیست سی نفره بدون هیچ فرد تکراری ارائه دهند!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز