خبرگزاری کار ایران

ابراهیمی در نطق میان دستور:

بساط بنزین دو نرخی باید جمع شود/ پالایشگاه امام خمینی(ره) به پایگاهی برای پاتوق‌های سیاسی و بازنشستگی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۶۸

یک نماینده مجلس گفت: دولت بدون ارزیابی نتایج حاصل از خصوصی‌سازی های گذشته، همچنان اصرار بر این موضوع دارد و به دنبال درآمد از این شیوه است. حال سوال این است که آیا اهداف اقتصادی ،اجتماعی این واگذاری‌ها محقق شده است یا خیر؟ آیا خصوصی‌سازی به این روش منجر به بهبود مدیریت و افزایش بهره‌وری شده است یا خیر؟ آیا استفاده از متخصصین در مدیریت بنگاه های واگذار شده جای انتخاب های سیاسی و زدوبندهای که عارضه مدیریت دولتی بوده را گرفته است یا خیر؟ می دانید که پاسخ همه سوالات منفی است.

به گزارش ایلنا، علی ابراهیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی،در نطق میان دستور خود،ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)،گفت: با سلام و درود بی پایان محضر ملت بزرگ ایرانو مردم شریف شهرستان شازند یاد و خاطره سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را گرامی می دارم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد: اکنون که مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه بودجه سال آینده را در دستور کار خود دارد بر خود لازم می‌دانم که نکاتی را به همکاران عضو کمیسیون تلفیق بودجه و همچنین دولت متذکر شوم.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: اول اینکه حدود دو ماه از ماجرای جنجالی افزایش و دو نرخی شدن قیمت بنزین می‌گذرد که تبعات ناشی از این تصمیم همچنان آن بر زندگی مردم سنگینی می‌کند و از طرفی ادامه روند سهمیه‌ای، فساد و رانت را درپی خواهد داشت که هم اکنون آثار آن نیز مشهود است. بهترین راه این است که بساط بنزین دو نرخی جمع شود و با قیمتی منطقی تک نرخی شود، زیرا چند نرخی شدن در تمام زمینه‌ها فسادآور است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود:در شرایطی دولت همچنان به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه می‌دهد که پس از گذشت دو سال از این قیمت من‌درآوردی، معلوم نیست چه میزان از این ارز به چه کسانی و برای چه چیزی پرداخت شده است؛ اما کاملا مشخص است که اهداف دولت از توزیع میلیاردها دلار ارز دولتی محقق نشده است و فشار معیشتی در حدی است که رئیس جمهور اعلام کرده است که ۶۰ میلیون نفر یعنی سه نفر از هر چهار ایرانی برای گذران معیشت نیازمند کمک دولتی هستند.

وی با اشاره به یارانه معیشتی دولت ادامه داد: از دید من چنین اقدامی اگر انجام شود،کمک دولت نبوده بلکه پول متعلق به همین ملت و مملکت است که فعلاً به شیوه درست توضیح نمی شود؛ لذا پیشنهاد این است که به جای این اقدامات بی اثر ،مردم به صورت مستقیم حمایت شده و قدرت خرید آنها را بالا ببریم.

ابراهیمی تاکید کرد: نکته سوم اینکه دولت بدون ارزیابی نتایج حاصل از خصوصی‌سازی های گذشته، همچنان اصرار بر این موضوع دارد و به دنبال درآمد از این شیوه است. حال سوال این است که آیا اهداف اقتصادی ،اجتماعی این واگذاری‌ها محقق شده است یا خیر؟ آیا خصوصی‌سازی به این روش منجر به بهبود مدیریت و افزایش بهره‌وری شده است یا خیر؟ آیا استفاده از متخصصین در مدیریت بنگاه های واگذار شده جای انتخاب های سیاسی و زدوبندهای که عارضه مدیریت دولتی بوده را گرفته است یا خیر؟ می دانید که پاسخ همه سوالات منفی است.

نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به موضوع خصوصی سازی پالایشگاه شازند،ادامه داد: پرواضح است که اصرار بر خصوصی‌سازی پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و یا تبدیل آن به گوشت قربانی و سیاسی را به عنوان سهام عدالت و به کام مدیران؛ که به پایگاهی برای پاتوق های سیاسی و بازنشستگی تبدیل شده است و ادامه همان راهی است که منجر به نابودی آن خواهد شد.

وی ادامه داد: پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند حاصل کوشش پرسنل فداکار و ساخته شده از سرمایه‌های ملی است، من نه تنها به عنوان نماینده مردم شریف شازند، بلکه به عنوان نماینده آحاد ملت ایران ضمن اعلام مخالفت صریح خود با واگذاری آن بر توقف چنین اقدامی تاکید می کنم.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین افزود: اگر قرار است طرح رتبه بندی فرهنگیان به درستی انجام شود، هم اکنون باید اعتبار لازم در بودجه سال آینده پیش بینی شود؛در غیر این صورت اجرای این طرح دچار مشکل می‌شود و شرمنده فرهنگیان خواهیم شد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه خود خاطرنشان کرد: از وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در آغاز به کار اجرای پروژه بزرگ آزادراه تهران -بندر امام همچنین سایر اقدامات وزارت راه در تکمیل و تجهیز راه های مواصلاتی و خطوط ریلی استان تشکر و قدردانی کرده و تقاضا دارم در اجرای این پروژه های مذکور تسریع کنند.

وی ادامه داد: همچنین از وزارت نیرو در خصوص آغاز عملیات آبرسانی و احیای حقآبه شهرستان شازند برای ۳ شهر هندودر، شازند و آستانه و ۴۳ روستای مسیر خط انتقال آب از سد کمال صالح و تامین آب شرب سالم سپاسگزاری می کنم.

نماینده مردم شازند در مجلس ادامه داد: مراتب قدردانی خود را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای ارتقای کیفیت آنتن‌دهی و اینترنت در برخی نقاط شهرستان اعلام می‌کنم و تقاضا می‌کنم این اقدامات را برای تمام نقاط شهرستان اجرا کنند. از وزارت نفت درخصوص تامین اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط معاونت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز قدردانی کرده و خواهان اجرای پروژه‌هایی در راستای کاهش آلایندگی صنایع نفتی و پتروشیمی منطقه هستم.

وی افزود:از مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در خصوص همکاری و به کارگیری نیروهای بومی در استخدام های سه سال اخیر که منجر به اشتغال بیش از ۹۰۰ نفر از جوانان شهرستان شده است، قدردانی می کنم. 

این نماینده مردم با اشاره به وزارت بهداشت مطرح کرد: وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به انجام وظایف محوله و مسئولیت آن وزارت در قبال مردم شهرستان گله‌مند هستم؛ آقای وزیر! شهرستان شازند تنها شهرستانی در کشور است که از داشتن بیمارستان دولتی محروم است و علیرغم فراهم کردن زمینه‌های تامین اعتبار و محل احداث بیمارستان و انعقاد تفاهم نامه که حدود یک سال و نیم پیش کلنگ آن به زمین زده شد،هیچ گونه اقدام موثری از ناحیه آن وزارتخانه برای عملیاتی شدن این مطالبه به حق مردم صورت نگرفته است.

ابراهیمی متذکر شد: همه ساله تعدادی از بیماران این شهرستان به علت عدم دسترسی به موقع به مراکز درمانی جان خود را از دست می‌دهند و اغلب بیماران نیز در بیمارستان های خارج از شهرستان بستری هستند؛ کوتاهی و قصور وزارت بهداشت و درمان در این خصوص بخشودنی نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه گلایه جدی بنده و مردم از عملکرد بنیاد مستضعفان در شهرستان است، تاکید کرد:  آقای فتاح! کارخانه قند شازند با داشتن اسم و رسم معتبر و محصولی به نام و عملکردی مطلوب؛ حدود ۹ سال است که تعطیل و بلااستفاده مانده است و علیرغم پیگیری و امضای تفاهم نامه برای خرید و راه اندازی آن توسط شهرداری‌ها، تعاونی و دهیاری‌های شهرستان هر دفعه با قیمت جدید و عدم همراهی آن بنیاد مواجه هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تاثیر این کارخانه برای بهبود وضعیت کشاورزی در منطقه و ایجاد رونق تولید و اشتغال برکسی پوشیده نیست و بلاتکلیفی و معطل ماندن این سرمایه ملی از سوالات جدی مردم است. همچنین عدم انجام تعهدات شرکت بهنوش در شهرک صنعتی آستانه ،علیرغم دریافت تسهیلات ارزی و ریالی قابل توجه از سال ۹۰ تاکنون عملکرد آن بنیاد را زیر سوال برده است و مردم شهرستان تقاضای تعیین تکلیف هر چه سریعتراین موضوعات را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز